דיון מתוח בוועדת חוץ ובטחון סביב חוק האזרחות

זעם בשמאל על הצעת החוק שצפויה לעבור בתקופה הקרובה

Artboard 22 copy 12

אחרי שאושר במליאה בקריאה ראשונה, חוק האזרחות הגיע לדיון היום (ג') בוועדת חוץ ובטחון, כהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

הדיון עסק בחוק שמטרתו למנוע אזרחות לפלסטינים תושבי יהודה, שומרון ועזה, שנישאים לתושבי מדינת ישראל ואמורים להיות זכאים לאזרחות מכח חוק השבות.

חבר הכנסת ווליד טאהא (רע"מ) התייחס להצעת החוק: "חוק האזרחות הוא אנטי אזרחי בעליל, זה חוק שעושק ילדים ונשים בצורה לא מידתית. החוק לא רואה אנשים, הוא אפילו לא מנוסח בצורה שתענה על הצרכים הביטחוניים" טען טאהא.

בהמשך, חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ התייחסה גם היא להצעת החוק: "בכל סעיף אפשר למצוא את הרוע הצרוף. כל סעיף מנסה להפוך אנשים למחבלים. כל סעיף מנסה להפוך את מדינת ישראל ממקום מקלט למקום שמונע מגזענות."

 

WhatsApp Image 2022 03 08 at 19.55.39 1 1
ח"כ לסקי. תמונה: מהפייסבוק של המצולמת

 

במהלך הדברים החריפים שאמרה ח"כ לסקי נגד החוק, קטע את דבריה חבר הכנסת טיבי ושאל: "מה הסיכוי שאתם שתדרשו שלא יעלה? אני לא רוצה לקנטר אותך, מה אתם מקריאים הסתייגויות? אתם חברים בקואליציה. בשביל זה יש לכם קול בקואליציה. הפלנו אותו ביולי למרות שאתם הצבעתם בעדו".

כזכור, לאחר נפילתו של חוק האזרחות בחודש יוני בשנה שעברה, הגיעו גורמים מהקואליציה והאופוזיציה להסכמות סביב רוב סעיפי החוק. סעיף הנותר במחלוקת הוא הסעיף המתייחס למשך הזמן בו החוק יהיה תקף. בקואליציה רוצים לחוקק אותו למשך זמן ארוך יותר על מנת לדחות כמה שיותר מצבים של אי-נעימות בתוך הקואליציה. לעומת זאת, באופוזיציה רוצים לראות את החוק תקף למשך שנה.

את המשא ומתן הובילו חבר הכנסת שמחה רוטמן ושרת הפנים איילת שקד. ההסכמות סביב החוק הגיעו בניגוד להסכמת סיעות רע"מ ומר"צ החברות בקואליציה, וחקיקתו מוסיפה מתיחות וחוסר שביעות רצון שגם ככה קיימת בקואליציה.

WhatsApp Image 2022 03 08 at 20.08.36
ח"כ רוטמן. תמונה מהפייסבוק של המצולם

 

שיתוף הפעולה הנדיר בין רוטמן לשקד הגיע על מנת להעביר את חוק האזרחות שהפך לקונצנזוס מאז שחוקק לראשונה בשנת 2003. בעבר, גורם בשב"כ התייחס אל חשיבותו הביטחונית של החוק וטען כי "האוכלוסייה הזאת (שממנה מונעים לקבל אזרחות) מועדת יותר לפיגועי בודדים".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום