פרופ' דן שיפטן: "המחאה תביא להסדרה, זה אינטרס של כל הצדדים"

פרופ' דן שיפטן, ראש התכנית הבינלאומית לבטחון לאומי באונ' חיפה ומרצה בתכניות הבטחון לתואר שני באונ' תל אביב, לא מתרגש מזעקות הדיקטטורה ולא מהמחאות ברחובות. הוא סובר שהדבר החיובי במחאה הוא להביא בסופו של דבר להסכמות בין המחנות הגדולים במדינת ישראל

Artboard 22 copy 12
Marc Israel Sellem, פלאש 90

אנשים רבים מודאגים מהקרע בעם בעקבות המחאות נגד הרפורמה המשפטית המקודמת במרץ בימים אלו. פרופ' דן שיפטן רואה את הצדדים החיוביים במחאה: "אני רואה במחאה מרכיבים חיוביים אם כי יש נושאים שצריך להזהר בהם. במציאות הפוליטית יש קבוצה שתומכת במבנה המשפטי של 30 השנים האחרונות מאז אהרון ברק שזו הייתה בעצם השתלטות של המערכת המשפטית שהכתיבה את רצונה על המערכת הפוליטית. היום הממשלה מנסה להגיע לקוטב השני שבו תהיה השלטה של המערכת המחוקקת".

פרופ' שיפטן: "העימות הזה שנראה כרגע כבלתי ניתן להסדרה, יגיע להסדרה בסופו של דבר. כי לשני המחנות יש אינטרס אלקטורלי, מעבר לשאלות האידאולוגיות, ואם מפלגה גדולה רוצה לשרוד ולהתפתח היא צריכה לתת מענה למי שנמצא במרכז המפה הפוליטית. לא של השלטה של מערכת אחת על רעותה. בסופו של דבר, לא תהיה ברירה ויגיעו להסכמה. הדרך תהיה לא נעימה או אפילו לפעמים מכוערת אבל בסוף יגיעו להסכמה".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

״ברחוב הערבי לא מעוניינים ברשות הפלסטינית״

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום