רעידת אדמה: בג"צ הכריע כי אריה דרעי לא יכהן כשר

ברוב של עשרה שופטי בג"צ מול שופט אחד נקבע כי אריה דרעי לא יוכל לכהן כשר בממשלת נתניהו

Artboard 22 copy 12

עשרה שופטי ההרכב שדן בעניינו של אריה דרעי בבג"צ החליטו כי לא יוכל לכהן כשר, השופט אלרון היה בדעת מיעוט.

ראש הממשלה נתניהו יאלץ לפטר את דרעי מתפקידיו כשר הפנים וכשר הבריאות או יחליט לעבור על הפסיקה ולממש במהירות חלק מהרפורמה המשפטית של השר לוין.

הרקע לפסילה הוא עסקת טיעון עליה סוכם אך יש לציין כי התחייבותו של דרעי במסגרתה שלא לשוב אל החיים הפוליטיים לא נגעה לממשלה הנוכחית.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כתבה בפסק הדין:
"צבר ההרשעות הזה מוביל לגישתי אל המסקנה כי כהונתו כשר בממשלת ישראל יש בה משום פגיעה חמורה וקשה בתדמיתן ובמעמדן של רשויות השלטון בישראל ובעקרונות היסוד של ניקיון כפיים וטוהר המידות, שלהם מחויבים נבחרי הציבור. אין מדובר עוד במינוי המצוי 'על גבול מתחם הסבירות', אלא במינוי החוצה גבול זה באופן ברור".

מוקדם יותר הודיע אריה דרעי כי לא יתפטר מהכנסת אם תהיה הכרעה לפסילתו: "הציבור בחר בי – לא בית המשפט העליון בחר בי", אמר.

שורה של התבטאויות קשות מצד חבריו של דרעי למפלגת ש"ס נאמרו בימים האחרונים:
ח"כ אברהם בצלאל הציע כי דרעי יכהן כראש ממשלה חליפי ואף הציע לבטל את החוק.
"אם שופטי בג"ץ יפסלו את דרעי – הם יורים לעצמם בראש", אמר ח"כ בצלאל, "בסוף העם בחר. יותר משני מיליון איש הצביעו לדרעי בצורה ישירה או עקיפה. אני מקווה ובטוח שממשלת ישראל תעשה כל דבר חוקי שאפשר לעשות בשביל שהוא יהיה שר בכיר בממשלה".
שר הרווחה יעקב מרגי אמר כי אם דרעי לא יוכל להשאר שר בעקבות הכרעת בג"ץ, הממשלה תתפרק. "אני אמליץ למועצת חכמי התורה שאם אריה דרעי לא בממשלה אין ממשלה, זו דעתי".
השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי אמר כי פסיקת בג"ץ בנושא היא חלק ממסע הנקם מול דרעי. "אריה דרעי הוא אדם שומר חוק, אי אפשר להפוך אותנו לפורעים. דרעי היה הגורם שהפיל את הממשלה הכל כך מסוכנת שהייתה לנו לפני כמה חודשים, ולכן יש מסע נקם".
לאחר החלטת בג"ץ הודיעה ש"ס:
"נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות.
מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי. היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי-סבירות קיצונית. "התנועה לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה".
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר "אם אריה דרעי לא יפוטר, ישראל תקלע למשבר חוקתי חסר תקדים והיא כבר לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה מדינת חוק".
עו"ד דפנה הולץ לכנר, מגישת העתירה לבג"ץ מטעם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" מברכת על החלטת בית המשפט לבטל את מינוי דרעי ואומרת: "בית המשפט העביר היום מסר ברור לפיו עבריין לא יכול לכהן כשר". פן קיצוני. אין מקום לעבריינים מורשעים סביב שולחן הממשלה".
התנועה לאיכות השלטון, שאף היא עתרה לבית המשפט, קראה לראש הממשלה נתניהו לפטר דרעי. "הממשלה היא לא מוסד לשיקום עבריינים ולמדינת ישראל מגיע יותר!", נמסר מטעם התנועה.
כעת יש להמתין, כאמור, להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

orna
Author: orna

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום