רוטמן בראיון לTOV על הממשלה: "בכל מה שקשור להתיישבות הציון הוא אפס"

שנה לבחירות האחרונות; חבר הכנסת שמחה רוטמן מתייחס להתנהלות הממשלה בכל מה שקשור להתיישבות

נריה מדמוני
שמחה רוטמן
צילום: יונתן סנדל פלאש 90

לפני שנה התקיימו בישראל הבחירות שלאחריהן הוקמה ממשלת בנט-לפיד. הממשלה הזאת יצרה תקדימים רבים; לראשונה מקום המדינה מפלגה ערבית הפכה להיות חלק מהקואליציה; בראשות הממשלה עומד ראש ממשלה עם תמיכה של 6 מנדטים בלבד. ואחרי שנים בהם החרדים היו חלק חשוב מהממשלות שקמו אחת אחרי השנייה, הם מצאו את עצמם בחוץ. במקומם נכנסה בין השאר מפלגת מרצ, שעשרים שנה הייתה מחוץ לקואליציה.

הממשלה אמנם עוד לא מכהנת שנה מרגע הקמתה, אבל היא ככל הנראה אחת הסוערות שהיו פה. דיברנו עם חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) . בדקנו איתו על על מה הם זועקים בשנה האחרונה, למה הם טוענים שהממשלה כל כך רעה להתיישבות, ומה הסיכוי ששקד תחזור לגוש הימין.

בראשית דבריו, מתייחס חבר הכנסת רוטמן לציון שהוא נותן לממשלה בכל מה שקשור להתנהלות שלה סביב ההתיישבות: "בכל הנוגע לתחום התיישבות הציון הוא מינוס, גרוע מאוד מאוד. אני חושב שאנחנו רואים את זה גם בסוגיית התיישבות ביהודה ושומרון וגם בכלל בארץ ישראל כולה אבל ביהודה ושומרון זה בא לידי ביטוי עוד יותר". חבר הכנסת רוטמן מפרט את דבריו: "ההתעללות במתיישבי חומש, העובדה שלא נאכפים בכלל הבניות הבלתי חוקיות הערביות בשטחי C וההשתלטות על השטחים. הקפאת הבנייה דה פאקטו. באמת אנחנו נמצאים בממשלה עוינת להתיישבות".

לטענת אדריכלי הממשלה ,אחת הסיבות המרכזיות להקמתה הוא הצורך בכנסת מתפקדת ומחוקקת. מספר ימים לפני הבחירות, הצהיר ראש הממשלה נפתלי בנט שהדבר הראשון שהוא יעשה כראש ממשלה הוא הסדרת ההתיישבות הצעירה. חבר הכנסת רוטמן סוקר לפנינו את חלק מפעילות החקיקה של הממשלה בעד ונגד ההתיישבות במהלך השנה האחרונה. "כמובן שאחד הדברים המרכזיים שאין מחויבות של הממשלה הזאת להסדרת ההתיישבות הצעירה. חוק שכבר עבר בכנסת בקריאה טרומית בכנסת הזאת ולא קודם על ידי בממשלה הזאת. חוק שאם הוא היה עובר הרבה בעיות של החורף האחרון ובכלל של ההתיישבות הצעירה גם מרכיבי בטחון גם סוגיית החיבור לחשמל והמים ועוד ועוד היו נפתרים, הדבר הזה הוקפא ולא ולא קודם על ידי הממשלה הזאת". אבל לטענת רוטמן לא רק שהממשלה הזאת לא פועלת בצורה מעשית למען ההתיישבות הצעירה, היא גם סותמת יוזמות של האופוזיציה שרוצות לפעול למען הנושא.  רוטמן: "שהעבירו את חוק החשמל היו שביקשו להוסיף הסתייגות ושהוא יוחל גם על ההתיישבות הצעירה – כל חברי הקואליציה כולם כולל כולם התנגדו להסתייגות הזאת זאת אומרת באופן אקטיבי גם שכבר עלה חוק שנועד להסדיר חשמל למבנים עם חוקיות בעייתית החריגו ממנו בכוונה את ההתיישבות הצעירה".

https://old.tovnews.co.il/%d7%97%d7%9b-%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%94-%d7%a8%d7%95%d7%98%d7%9e%d7%9f-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%a4%d7%98%d7%a8-%d7%90%d7%aa-%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%aa-%d7%9e%d7%97%d7%a9/

רוטמן ממשיך לפרט את ההתנהלות הרעה של הממשלה לדעתו: "הדבר שמועצת התכנון העליונה לא מתכנסת כבר זמן רב, ותוכניות לא מקודמות ועוד יותר – שמקדמים תוכניות אז מנסים להתנות אותם בקידום במקביל של תוכניות של פלסטינים שזה דרך של הרשות הפלסטינית להשתלט על עוד ועוד שטחים".

לפני כשבועיים, המדינה ביקשה פעם נוספת דחייה מבג"צ על הריסת המאחז הלא חוקי בנגב חאן אל אחמר. לפני הבחירות האחרונות, בנט ושקד תקפו פעם אחר פעם את נתניהו על כך שהוא לא פינה את חאן אל אחמר.  רוטמן : "גם נושא הדגל- חאן אל אחמר שלא הפסיקן לחפור עליו שבנט ושקד היו באופזיציה ואפילו בתוך הממשלה. הם אמרו: 'אנחנו נפנה את חאן אל אחמר, אנחנו נפה את חאן אל אחמר' ואין שם שום דבר שמתרחש".

על עוד פגיעה בהתיישבות מצביע רוטמן בכל מה שקשור למה שמכונה מתווה אביתר. "הנה דוגמא שגם ההבטחה הכי מינורית שהייתה שם- בפועל הם אמרו צה"ל ישמור על המקום עד שהנושא יוסדר. אז הנושא בינתיים לא הוסדר, ובינתיים הפלסטינים הערבים נכנסים לשטח ושורפים ומחריבים וצה"ל לא עושה דבר. מי שהאמין לאיזה הבטחה של הממשלה בנושא אביתר מגלה שהכל היה סתמי".

רוטמן לא חושב שכל הפעילויות האלה כנגד ההתיישבות נובעות בהכרח מכך שרע"מ היא גורם חשוב ומשפיע בקואליציה. "אני אל חושב שיש לזה קשר ישיר דווקא לרע"מ. יש לזה קשר ישיר לכל מבנה הממשלה. יש לי תחושה שמרצ מתנגדים לנושא הזה יותר ממנסור עבאס. בכל מה שנוגע לקידום חקיקה, אני חושב שמרצ, כחול לבן ומפלגת העבודה הם חסמים לא פחות ואפילו יותר ממנסור עבאס".

https://old.tovnews.co.il/%d7%9c%d7%90%d7%97%d7%a8-%d7%93%d7%a8%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%94%d7%90%d7%96%d7%a8%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%a2%d7%91%d7%a8/

בתקופה האחרונה חבר הכנסת שמחה רוטמן בצמוד לאיילת שקד בכל מה שקשור לחוק האזרחות. על רקע ההסכמות והעבודה המשותפת שלהם סביב החוק, בדקנו מה חושב חבר הכנסת רוטמן על הסיכוי של איילת שקד לחזור בקרוב לגוש הימין: " אני מרגש שהוקמה הממשלה אני לא תליתי  אפילו תקווה קטנה באיילת שקד ואו באנשי הימין לכאורה ששם. בעיניי רק צריך להסביר לאותם תמימים שעדיין מאמינים שמדובר בטעות".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רחל מדם
רחל מדם
2 שנים לפני

ריאיון מעניין

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום