"הסקרים לא רלוונטיים – גנץ יחזור לגודלו הטבעי ומטה"

מכל עבר נוחת עלינו מבול של סקרים - כשהממשלה נבחרה לפני חודשים ספורים בלבד. יואל ישורון, מרצה למדעי המדינה, מסביר בראיון לאורנה ישר האם על הימין להיות מודאג

Artboard 22 copy 12
Olivier Fitoussi, Flash90

לאחרונה אנו מוצפים בסקרים על תמונת המצב הפוליטית, למרות שלממשלה טרם מלאו שנה. הסקרים מצביעים על כך שגוש הימין מאבד מכוחו, גנץ הופך ל"ממלכתי הלאומי" עם עשרות מנדטים שממשיכים לעלות, ולפיד צונח.

לדברי יואל ישורון, מרצה למדעי המדינה, "הסקרים לא הגיוניים ולא רלוונטיים. המגמה של מפרסמיהם היא לסדוק את הלגיטימציה של ממשלת הימין בעיני הציבור".

"זה מין טרנד זמני של ממלכתיות. הסקרים טובים לשעתם אבל הם עוד ישתנו. כשמגיעים לקלפי – אנשים תמיד חוזרים לכור מחצבתם: אנשי הימין יחזרו לנתניהו, ובאשר ללפיד – יש לו גרעין מצביעים קשיח והוא בונה – בצדק – על מאגר המפגינים. גנץ, לעומת זאת, יחזור לגודלו הטבעי ומטה". ישורון מוסיף כי לא ייתכן שינוי כל כך דרסטי – מעבר של 15 מנדטים מימין לשמאל בתוך שלושה חודשים".

עם זאת, מבהיר ישורון שעל מנהיגי הימין לא להשאר אדישים. "אם הרפורמה המשפטית לא תעבור – מצבו של הימין יהיה גרוע ולא רק בסקרים". הוא מוסיף שעל בן-גביר "לשנות דיסקט" ולעבור ממצב של קמפיין בחירות ליוזמות פרקטיות – "בסוף הוא נמדד בתוצאות בשטח – האם יש פשיעה או אין".

צפו בראיון המלא

האישה שחזרה לחיים: החליטו לא לפנות אותי לבית החולים, הוכרזתי כמתה

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום