מהן הסיבות לבטחון המתגבר של נסראללה?

האם ישראל איבדה את ההרתעה מול מזכ"ל חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השניה? אל"מ במיל' טליה לנקרי, בראיון עם אלעזר שטורם עושה סדר בכוונות של נסראללה

Artboard 22 copy 12
צילום: דוד כהן, פלאש 90

משלחת של ארגון החמאס בראשות ראש הלשכה המדינית של הארגון, איסמעיל הנייה, ביקרה לאחרונה בביירות. ארגון חיזבאללה פרסם תמונה של חברי המשלחת עם מזכ"ל הארגון השיעי חסן נסראללה. על פי הודעת חיזבאללה, במהלך הפגישה דיברו הצדדים על ההסלמה של ההתנגדות ביהודה ושומרון וברצועת עזה וכן על שיתוף פעולה אל מול האירועים וההתפתחויות כחלק מציר התנגדות בהובלת איראן.

האם ההרתעה שישראל השיגה במלחמת לבנון השניה נשחקה ולכן נסראללה מרשה לעצמו יותר? אל"מ במיל' טליה לנקרי סוברת שההרתעה אבדה או נשחקה: "כשאנחנו שמים את ההרתעה על סקאלה אז יש צד אחד שאומר שהאויב מורתע באופן גבוה ולכן הוא חושש מפעולות התקפה כמו שראינו אחרי מלחמת לבנון השניה. על הסקאלה יש גם הרתעה אבל גם פעילות בחישוב סיכונים".

בהקשר של לבנון טוענת לנקרי כי "נסראללה קיבל בטחון יותר גבוה והסיכון שהוא מוכן לקחת הוא גבוה יותר אבל אין ספק שהוא מרשה לעצמו יותר. זה קורה בגלל שלוש סיבות עיקריות: תמיכה מאוד גדולה שהוא מקבל מאיראן, החזרה לכשירות שלו 17 שנים אחרי מלחמת לבנון השניה, הדבר השלישי הוא המצב הפנים ישראלי כפי שהם רואים את זה.  כל אלו העלו את הביטחון של נסראללה וראינו את זה בירי על מגידו ובירי על הצפון".

האם פנינו לעימות יזום כדי להחזיר את ההרתעה?

צפו בראיון המלא עם אלעזר שטורם

 

 

התחקיר המלא על פרשת ״המימד החמישי״ – בלעדי בערוץ TOV

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רועי
רועי
1 שנה לפני

הסרטון לא זמין
https://old.tovnews.co.il/72236

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום