השר סמוטריץ': "ישראל תהיה אי של יציבות, המקום הנכון לשים בו את הכסף"

ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר סמוטריץ', שר החוץ אלי כהן ושר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת כינסו הערב מסיבת עיתונאים והתייחסו לתגובות של המגזר הכלכלי באשר לרפורמה המשפטית

Artboard 22 copy 12
פלאש 90

במסיבת עיתונאים שנערכה הערב הבטיח ראש הממשלה נתניהו כי הרפורמה המשפטית הצפויה תחזק, בין היתר, את הכלכלה הישראלית.

"שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה".

ראש הממשלה הסביר: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה" והתחייב שעצמאות בית המשפט תישמר ושאיש לא יפגע בזכויות הקניין.

"הרבה מהצעדים הכלכליים של ישראל נתקעו במשך שנים בגלל עודף המשפטיזציה", אמר נתניהו, "תהליכים משפטיים מיותרים עיכבו פרוייקטים רבים במשך שנים. אני אישית נאלצתי ללכת לבית המשפט העליון כדי להאבק על הוצאת הגז מהמים. תהליכים משפטיים ארוכים עצרו תהליכים כלכליים מרכזיים. עודף המשפטיזציה בישראל הוא כמו חול בגלגלי התעשייה הישראלית. אנו מחוייבים לעצמאות בית המשפט שתהיה דומה לשאר העולם. אין שום סיבה להפחדות, לחוסר האחריות של האופוזיציה שמקדמים נבואות חורבן על צונאמי כלכלי. כשהרפורמה המשפטית תעבור, אני משוכנע שכולם יראו ששלטון החוק נשאר על כנו ואף התחזק, שהדמוקרטיה נשארה על כנה ואף התחזקה, שהכלכלה שלנו נשארה על כנה ואף התחזקה".
עוד ציין נתניהו "בסרט הזה כבר היינו. בעשור הקודם אמרו לנו שאם לא נקדם שלום עם הפלסטינים יהיה צונאמי מדיני. ההפך קרה – היו 4 הסכמים עם מדינות ערב. לכן אני אומר לאופוזיציה – תנהגו באחריות, תפסיקו לפגוע בכלכלת ישראל. ולמשקיעים אני אומר – תמשיכו להשקיע, זה ישתלם לכם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "יש איזו קלישאה שלפיה שקר שחוזרים עליו שוב ושוב הופך לאמת. ביחס למצב הכלכלה הישראלית ולהשפעת חיזוק הדמוקרטיה, גם 1000 שקרים לא מובילים לאמת. נתוני המאקרו ביחס לכל כך הרבה מדינות בעולם, הם תוצאה של מדיניות ממשלתית עקבית טובה".

שר האוצר בישר כי החוב הלאומי הופחת והבטיח להמשיך במדיניות אחראית.

השר סמוטריץ' פנה לאופוזיציה ואמר: "יש לנו ויכוח פוליטי, יש כאלה שהתרגלו שהם קיבלו הרבה כח שעכשיו חוזר לעם. אפשר להתווכח – אבל אל תהיו שורפי אסמים. זה שיש מתוכנו אנשים שהולכים ומנסים לייצר תהליך שתדרדר את המשק והכלכלה זה חוסר אחריות".

שר החוץ אלי כהן אמר שהוא שוחח עם עשרות ראשי מדינות ושרי אוצר, השתתפי בכנס כלכלי עולמי – כולם רוצים לחזק את שיתופי הפעולה עם ישראל.

שר החוץ אף הבטיח להרחיב את הסכמי אברהם.

"שאף אחד לא יספר סיפורים. יש קמפיין אופוזיציוני שפוגע בשמה של ישראל בעולם. שימו את טובת המדינה מעל השיקולים הפוליטיים".

שר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת הזכיר שהוא מדבר לא רק כשר אלא גם כיזם וכמשקיע שמגיע משוק ההיי טק.

"ההיי טק היה וימשיך להיות קטר מוביל של הכלכלה. הוא שוק מהחזקים ומהמבוקשים בעולם".

הוא קרא להפסיק להשתמש בכלכלה והיי טק לצרכים פוליטיים.

"תוציאו  את הכלכלה מהויכוח הפוליטי", קרא השר ברקת.

עוד אמר שנפגש עם שרים, שגרירים, נספחים כלכליים – אף אחד לא אמר שיפסיק את ההשקעות בישראל, כולם רוצים להשקיע בישראל.

בשלב השאלות, ראש הממשלה נתניהו לא הסכים להתייחס לסוגיית פיטורי היועצת המשפטית לממשלה ובאשר למעון ראש הממשלה הוא הודיע בחיוך: "אני לא עובר לרעננה".

באשר למתנגדים לרפורמה נתניהו ביקש מהם להציג את ההצעות שלהם כדי לנסות להגיע להסכמות.

מסיבת העיתונאים התקיימה על רקע בקשתו של נגיד בנק ישראל להפגש בדחיפות עם ראש הממשלה ואמירתו כי בעולם הכלכלי עוקבים בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בישראל שעלולות לפגוע בהיבטים שונים של הדמוקרטיה. הנגיד הביע חשש כי המצב עלול לגרום להורדת דירוג האשראי ולהרחיק משקיעים. 
השבוע התפטר חבר הועדה המוניטרית של בנק ישראל, פרופ' משה חזן, משום שהוא רוצה להיות מעורב יותר פוליטית.
הפרופ' קרנית פלוג והפרופ' יעקב פרנקל, נגידי בנק ישראל לשעבר, מזהירים מפני הרפורמה כמו גם 270 אנשי סגל אקדמי בתחום הכלכלה שחתמו על גילוי דעת בו הביעו חשש מפני ההשלכות הכלכליות של הרפורמה המשפטית.
ח"כ דני דנון מהליכוד שאל בתגובה לנגיד בנק ישראל "איפה היה הנגיד כשיאיר לפיד העביר שטח ימי של מדינת ישראל בשווי מיליארדים ללבנון? איפה היה נגיד בנק ישראל כשגורשו יהודים מבתיהם בתקופת הגירוש? איפה הוא היה בהחלטות אחרות שקיבלו ממשלות ישראל?" וח"כ טלי גוטליב הוסיפה לגבי הנגיד "אני חושבת שהוא חצה כל גבול והוא צריך לזכור את תפקידו. הנגיד איננו קשור לרפורמה במערכת המשפט – אין לו את הכלים או את הידענות להתמודד בכלל עם הרפורמה".
orna
Author: orna

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום