"מבחינת העולם הערבי, בן גביר הוא הדבר הטוב ביותר שקרה להם"

מה חושבים בעולם הערבי על הויכוחים הפנימיים אודות מערכת המשפט בישראל? ד"ר מוטי קידר מספק הצצה מסקרנת איך זה נראה מהצד בעולם הערבי

Artboard 22 copy 12
בן גביר

בזמן שבישראל מתקוטטים הימין והשמאל על הרפורמות במערכת המשפט, מסתבר שבעולם הערבי כלל לא מתעניינים בהבדלים ובויכוחים האלה: "להערכתי, הרוב הגדול בעולם הערבי בכלל לא מבינים על מה ההתרגשות הגדולה", אומר המזרחן ד"ר מרדכי קידר, "מבחינתם ברגע שאתה יהודי וישראלי וציוני לא משנה אם אתה שמאל או ימין, אתה כובש, אתה מתנחל גם אם זה בהתנחלות ת"א. אין הבדל בין אסתר חיות ליריב לוין מבחינתם. מה ההוכחה הכי טובה מבחינתם? כולם משרתים בצבא. זה בכלל לא משנה להם אם זה חייל ימני או חייל שמאלני".

כדוגמה, מביא קידר את הציבור האיראני: "זה כמו שאנחנו מסתכלים על המשטר האיראני. יש שם רפורמיסטים ויש מסורתיים ואנחנו לא רואים את ההבדל כי כולם רוצים להמשיך את השלטון האיראני ולהשמיד אותנו. אצל הפלסטינים רואים יותר טוב את הגוונים בתוך החברה הישראלית".

עוד מוסיף קידר שבניגוד למצופה הערבים דווקא מעדיפים את הימין: "אלו שיודעים – זוכרים שהשמאל הביא להם את הנכבה ואת הניצחון בששת הימים. הרבה מהם מעדיפים את הימין כי הוא לא מסתתר מאחורי מסכות של שלום, אחווה ורעות. הם מעדיפים את בן גביר שהוא הדבר הכי טוב שקרה להם כי נפלו המסכות של ישראל".

האם הם רואים בויכוחים הפנימיים בישראל סימן לחולשה צבאית?

 

הסקר שנגנז מוכיח: אמון הציבור בצה"ל הולך ופוחת באופן מדאיג

 

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום