הרב קנייבסקי אמר לי: "אני רוצה שתדע שהבן שלך גיבור ישראל"

ברוך בן יגאל, אביו של הלוחם עמית בן יגאל הי"ד שנהרג בפעילות מבצעית לפני כשנתיים, מספר על המפגש המרגש שהיה לו אצל הרב קנייבסקי.

Artboard 22 copy 12

 

ברוך בן יגאל, אביו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל הי"ד, מספר על הפגישה המרגשת שלו עם הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. את המפגש, באופן מפתיע, יזם הרב קנייבסקי עצמו: "היינו בשבי שומרון, חילקנו אוכל לחיילי צה"ל. ואז קיבלתי טלפון מהלשכה של הרב קנייבסקי. הלשכה שלו ביקשה לפגוש אותי, כיוון שאנחנו עושים המון למען עמית ולמען ההנצחה שלו. עמית היה ביקום הזה 7665 ימים – וחילקנו 7665 ספרי תהילים לזכרו. המחווה היפה הזאת כנראה הגיעה לאוזניו, הוא ביקש לפגוש אותי, את אבא של עמית".

ברוך מתאר איך כאשר הוא הגיע ללשכתו של הרב, הוא ראה את הפשטות של הבית שהרב גר בו. בית קטן, בלי מעלית והכי צנוע שאפשר. בתחילה הרב קנייבסקי ביקש ממנו להוריד את מסכת הקורונה שהייתה לו על הפנים. הוא מספר: "הנכד של הרב קנייבסקי, יענקי, שאל אותו: 'סבא, סבא, אתה יודע מי זה?' הרב סימן עם ידו שקט ואמר:' זה אבא של גיבור ישראל!' הוא התחיל לבכות ואמר לי: 'אני רוצה שתדע שהבן שלך גיבור ישראל. הבן שלך נמצא ליד כיסא המלכות ונמצאים לידו ר' שמעון בר יוחאי ור' עקיבא'. הוא ליטף לי את הפנים וזה פשוט היה מפגש כל כך מרגש עם ענק הדור הזה".

אבל הסיפור לא נגמר פה, ברוך ממשיך ומספר את המשך הסיפור המצמרר: "אני יוצא מהפגישה עם הרב ונוסע לרמת גן לתדלק את האוטו שלי. האוטו שלי מלא במדבקות של עמית, וניגשת אליי בחורה צעירה שאני לא מכיר. היא אומרת לי שהיא חלמה על עמית, שעמית נמצא ליד כיסא המלכות ור' שמעון בר יוחאי ור' עקיבא לידו. הסתכלתי לשמיים והתחלתי לצעוק: 'מה אתה רוצה ממני?!' זה פשוט היה מטורף. מה ההסתברות שאני יוצא מהלשכה של הרב, אני מתדלק את האוטו ונגשת אליי הבחורה הזאת? זה פשוט לא נתפס הדבר הזה".

כשברוך נשאל איך הפגישה הזאת השפיעה עליו בתור אב שכול, הוא מספר בהתרגשות: "אני מיום הנפילה של עמית מחפש כל דרך אפשרית לחיות. אני ואמא של עמית עושים אינספור מבצעים, אינספור מיזמים, אינספור דברים. רק בשבוע של פורים חילקנו כמספר הימים של עמית 7665 משלוחי מנות לחיילי צה"ל, לחולים, לחיילים ולקשישים. אני בסך הכל מחפש להיאחז בחיים האלה בכל דרך אפשרית. שאתה מגיע לאדם כזה שהוא גדול הדור, והוא אומר לך הבן שלך נמצא ליד כסא המלכות, הכי קרוב לבורא עולם, והוא בוכה ומלטף לי את הפנים, זה מאוד מנחם. זה מאוד מנחם שהילד שלי נמצא ליד ר' שמעון בר יוחאי. עמית נפל בל"ג בעומר ביום ההילולה של ר' שמעון בר יוחאי. בשבילי זה דבר גדול, זה דבר ענק. זה לא נתפס לי".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Gheula Giuliana Zoares
Gheula Giuliana Zoares
2 שנים לפני

Maadim
Hayal malah ba le olam a ze bishvil sce anahnu namin be torah Israel

אלברט רביבו
אלברט רביבו
2 שנים לפני

בס"ד מדהים ומרגש עד כדי בכי , אבא ואמא מדהימים , העושים למען הנצחתו של גיבור ישראל עמית ז"ל שמסר את עצמו על הגנת העם והמולדת , עמית ז"ל חייל ככול החיילים הנהדרים , הפך במותו לאהובם של כול עם ישראל , בדרכו המיוחדת בחן המיוחד , וחיוכו הנפלא , כול העם התאחד סביב דמותו המיוחדת , באהבתם העזה אליו , ומהצער המשותף של כולם , על לכתו בטרם עת , כשניקטף בדמי ימיו , באביב עלומיו , ובסיפור הנפלא הזה , של המפגש של גדול הדור , הבוכה מול האב השכול , כשהוא חש ומרגיש את כאבו של ברוך בן יגאל , אביו של גיבור ישראל , מראה הרב קנייבסקי זצוק"ל את רגישותו הרבה , לכול אחד ואחת מעם ישראל , ונחמה אנו מוצאים בדברי הרב , כי עמית ז"ל , נמצא במחיצתם של גדולי וענקי הרוח של עם ישראל , רבי שמעון בר יוחאי זצוק"ל ורבי עקיבה זצוק"ל שמסר עצמו על קידוש ה' , כפי שגם עשה עמית ז"ל וכול החיילים גיבורי ישראל , שעשו זאת לפניו , ה' יקום דמם , ומה שסיפר ברוך היקר והאהוב , בהמשך , מאשר יותר מאלף עדים , את דבריו של כבוד הרב קנייבסקי זצוק"ל , כי עמית ז"ל , נמצא במקום בו כול אחד מגדולי ישראל , היה חולם להיות בו . ת.נ.צ.ב.ה באהבה רבה וגעגועים עזים
לרב זצוק"ל, ולעמית ז"ל

מורן
מורן
2 שנים לפני

וואי איזו כתבה מרטיטה את הלב. ממש לקרוא ולבכות

דובי קרויזר
דובי קרויזר
2 שנים לפני

איפה הוידאו של המפגש

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום