שיחות הגרעין בווינה: "ההסכם הזה גרוע מההסכם הקודם"

ד"ר חיים ויצמן על האינטרסים האזוריים ועל הסכם הגרעין ומשמעויותיו

Artboard 22 copy 12

"ברגע שהמערב הרגיש מאוים ישירות, זה הגבול שלו. המערב רוצה את ההסכם עם איראן בלי שום ספק". ד"ר חיים ויצמן, מהמכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן משוכנע כי למערב אין ברירה אלא לחתום הסכם הגרעין בווינה מול איראן: "השאלה אם יכולתנו לעצור את זה ועובדה שלא. ההסכם הזה יותר גרוע ממה שהיה הסכם הקודם, השאלה היא מה יקרה: בלי הסכם האיראנים ממשיכים לפצצה, ועם הסכם ממשיכים אבל יותר לאט.

 

כדוגמה לדבריו הוא מביא את צפון קוריאה: "מהרגע שיש להם את הפצצה אף אחד לא יכול להגיד להם מה לעשות. אותו דבר יהיה עם איראן. ברגע שכבר יש לך את הפצצה אתה במועדון ומתייחסים אליך אחרת. תראה מה שקורה בצפון קוריאה, משגר טילים לכוון יפן ולא עושים להם כלום".

ויצמן מסביר כי האינטרסים של איראן וטורקיה בהסכם הגרעין משפיע על יחסן למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: "גם טורקיה וגם איראן אומרות לעצמם 'רק לא להתערב ולהיכנס לבוץ הזה של פוטין'. הן שומרות על ריחוק. אתה לא שומע שום דבר מהמקומות האלו. הן נמנעו בהצבעה באו"ם משום שהן צריכות את המערב להסכם הגרעין. בינתיים, פוטין אמר להם שזה לא הזמן להסכם הגרעין. רוסיה תחתום עליו כי אין לה ברירה כי רוסיה ואיראן הן בנות ברית אבל ברגע שהוא היה יכול הוא אמר שזה לא הזמן.

בעברו שמש ויצמן גם כעוזרו של יוסי ביילין וגם כעוזרו של שמעון פרס ז"ל. מבחינתו הרבה השתנה בפוליטיקה ובמדינת ישראל מאז: "מדינת ישראל הלכה למקומו פחות טובים משום שאין גבולות. לדוגמה, הרוטציה בין שמעון פרס ויצחק שמיר. כולם אמרו לפרס אל תעשה את זה והוא אמר התחייבתי. נכון שהוא חשש שהליכוד יגיד שהוא לא אמין ואחרי שהוא עשה את זה עדיין אמרו שהוא לא אמין, אז הכל בסדר" הוא מסכם בחיוך.

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום