פרופ’ דני אורבך: “הצעדים של פוטין זהים למשטר הנאצי”

אורבך, היסטוריון צבאי בעל שם עולמי, מסביר: זו הדרך למנוע מלחמה כלל-אירופית

Artboard 22 copy 12

 

פרופ’ דני אורבך, היסטוריון צבאי ופרופסור חבר בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטה העברית בירושלים, מדבר על הפלישה הרוסית לאוקראינה ועל המניעים שלה.

פרופ’ אורבך טוען כי פוטין לא העריך נכון את התגובה של המערב. “הקנצלר הגרמני אולף שולץ נשא נאום צבאי חסר תקדים מאז מלחמת העולם השנייה, בו הוא ציין כי יספק תחמושת ונשק לאוקראינה. פוטין לא צפה את זה”, לדברי אורבך.

פרופ’ אורבך מסביר את המנגנון שמניע את הרודן הרוסי: “פוטין חשב שיש לו הזדמנות היסטורית לפתור את מה שלדעתו הוא חוסר צדק היסטורי כלפי האימפריה הרוסית על ידי הפלישה לאוקראינה, הוא זיהה הזדמנות כמעט חד-פעמית, אבל הוא טעה בהערכת עוצמת התגובה של העולם”.

https://old.tovnews.co.il/%d7%94%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%a6%d7%91%d7%90%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%91-%d7%96%d7%9c%d7%96%d7%9c-%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%94/

כאשר נשאל אורבך אם העולם המערבי עושה מספיק עבור אוקראינה, הוא עונה שבהחלט ניתן לעשות יותר. הוא מסביר: “יש הרבה מרווח בין לא להתערב לבין לצאת למלחמה מלאה ולשלוח חיילים לרוסיה. אני חושב שהמערב צריך לעשות כל מה שניתן לעשות כנגד רוסיה מבלי להצטרף ללחימה”. פרופ’ אורבך מציע תחזית קודרת ואומר: “אם מדינות המערב לא יטילו כל סנקציה אפשרית על רוסיה – בפעם הבאה ננהל את הדיון הזה על פולין או על לטביה, ואז אנחנו נהיה במלחמה כלל-אירופית ללא ספק”.

כאשר שטורם המראיין אומר: “כלומר מה שאתה אומר על הרוסים זה מה שאומרים על המזרח התיכון: הם מבינים רק כח”, עונה פרופ’ אורבך: “לחלוטין”.

אורבך חוזר להסביר את דרך החשיבה של רוסיה: “הממשל הרוסי אומר ‘פוטין לקח על עצמו לטפל בבעיה האוקראינית, ולא להשאיר אותה לדורות הבאים’, זו אמירה קלאסית של דיקטטורים”. וכאן עובר פרופ’ להשוואה מצמררת: “פוטין מאמץ את השפה של היטלר, אות באות מילה במילה”. הוא מסביר: “אני לא מרבה להשתמש בהשוואות לנאצים, אבל במקרה הזה אנחנו רואים שהצעדים של פוטין, לא שהם דומים לצעדים של המשטר הנאצי – הם זהים”. לא במובן של השואה, אלא במובן של יצירת סכסוכים שהם מראש לא פתירים כתירוץ לכיבוש שטחים חדשים. ומדובר תמיד בעמים הקרובים אליך, מה שהרוסים עושים לעמים קורבים לרוסיה בשפה ובתרבות זה בדיוק מה שגרמניה הנאצית עשתה לעמים הקרובים לגרמניה בשפה ובתרבות.

 

צפו בראיון המלא

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום