"ההחמצה" – הספר שמזמין אותנו לתיקון סביב מאורעות רצח רבין

בספר חדש ומרתק, לוקח אותנו הרב נתנאל אלישיב למסע עמוק וערכי על המשמעויות של רצח רבין

Artboard 22 copy 12

 

הרב נתנאל אלישיב הוא רב במוסדות עלי, סופר ומרצה מבוקש. כעת, הוא הוציא את הספר "ההחמצה", אשר עוסק כולו ברצח ראש הממשלה דאז יצחק רבין ובמשמעויות שלו מנקודת מבט ימנית-ממלכתית. הרב מסביר כי הנושא מעסיק אותו כבר 26 שנה, עוד מימי הרצח עצמו.

דווקא כעת, אומר הרב, כאשר הגיע דור שלא חי את המאורעות בזמן אמת, יש חשיבות גדולה להעלות את הדברים על הכתב.

"רצח רבין וכל מה שהוביל אליו היה רעידת אדמה קשה לחברה הישראלית, ואי אפשר היה לדבר על כך, כעת הגיע הזמן לפתוח את הנושא", אומר הרב. הרב מסביר את הקושי לשוחח על הנושא, ודאי בשנים הראשונות אחרי הרצח: "אם אתה עושה המרה למורשת רבין בפרשנות היותר שמאלנית שלה אז יש מה לדבר, אבל אם לא – אז אתה מהחבורה של הרוצחים, מצד שני בימין החלו תיאוריות קונספירציות שברחו מאחריות".

הרב מסביר כי הספר מנסה לספר את הסיפור של מה שקרה באותה התקופה מתחילה ועד סוף. "ההחמצה" היא בעצם לעבור הלאה מבלי לתת את הדעת על כך שרצח רבין זה אירוע שמזמין אותנו, לפני הכל, לעשות תיקון.

הרב אף מסביר על התהליך שהספר מוליד בקרב הקוראים, ואף נותן דוגמא חיה: "אחד האנשים שפנו אלי בעקבות הספר היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז שמעון שבס, הוא אמר לי "אני לא מסכים עם האידיאולוגיה אבל עשית פה עבודה חשובה". הספר מוביל לשיחות שלא התקיימו עד היום, שעשויות להוביל לפיוס בין חלקי העם".

הרב אלישיב מסביר את הגישה הממלכתית שבה הוא דוגל: "לקחנו על עצמנו גישה רוחנית שהיא מורכבת" אומר הרב, "כל זרם אידיאולוגי יש לו אתגרים משלו, האתגר שלנו הוא להצליח להחזיק את כל הערכים שלו יחד, מבלי לוותר על אף אחד מהם".

 

צפו בראיון המלא

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום