אמילי מואטי: "את הפערים החברתיים יש לתקן – לא לחגוג אותם"

ח"כ אמילי מואטי בראיון עומק לערוץ Tov מספקת עמדות מפתיעות, החל מההתנגדות למכתבה של חיות ועד לחיזוק לימודי היהדות

Artboard 22 copy 12

 

ח"כ אמילי מואטי (העבודה), סגנית יו"ר הכנסת וחברת ועדת חוץ ובטחון, הגיעה לראיון עומק אישי אצל אלעזר שטורם, והיא מספקת במסגרתו כמה תובנות מרתקות.

תחילה, דברים אישיים. היא מספרת על תחילת תקופתה הפרלמנטרית שהתבצעה תוך כדי מחלה, ועל האתגר הגדול של התקופה הזו. לאחר מכן היא עוברת לספר על בית הוריה, שעלו לארץ מתוניס, ועל הקשר המיוחד שלה איתם עד היום. כשהיא מדבר על הוריה, ניכרים בה ההתרגשות מיוחדת והקשר העמוק.

אחר כך עוברים לדבר על אמילי עצמה. "אלוהים ברך אותי בהמון דברים" אומרת מואטי, ומסבירה שהמרכזי שבהם הוא לראות את הטוב שבכל אדם, אפילו של יריביה הפוליטיים מהאופוזיציה. כשהיא מתבקשת להציע דוגמאות של ח"כים מהאופוזיציה אותם היא מעריכה במיוחד, היא מזכירה את ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית ואת ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד.

https://old.tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%a1%d7%99-%d7%a8%d7%96-%d7%9c%d7%94%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%a2%d7%93%d7%aa-%d7%97%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%90%d7%94%d7%95%d7%91%d7%99/

כאשר נשאלת על ח"כ דוד אמסלם, אשר סביבו התעוררה סערה לאחרונה במאבקו המתוקשר עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, היא עוברת לדבר על הפערים החברתיים בין ספרדים ועדות המזרח לאליטה האשכנזית. "הפערים קיימים" אומרת מואטי, "אבל אנחנו צריכים לתקן אותם ולא לחגוג אותם, ולא להשתמש בהם כקרדום לחפור בהם". אמנם היא ממתקת את הביקורת על אמסלם ומוסיפה: "אני בטוחה שהליבה של אמסלם היא טובה, ולכן הוא יכול לפעול לצמצם את הפערים האלו".

אבל, גם מהשופטת חיות לא חוסכת מואטי ביקורת: "אני מאוד רדיקלית בתפיסת הפרדת הרשויות שלי. כמו שאני חושבת שחברי כנסת ושופטים לא יכולים להתראות זה עם זה, אני מרגישה אי-נוחות גם מדברי אמסלם וגם מהתגובה של הנשיאה חיות". על מכתבה של חיות היא אומרת: "מן הראוי היה שלא יצא מכתב כזה".

אמילי מדברת גם על חינוך, ובלי להתבלבל היא אומרת: "אני בעד להרחיב את לימודי מקצועות המורשת. עם שלא מכיר את העבר שלו – אין לו עתיד". היא אף מרחיקה לכת ומספרת לנו: "אני בהחלט חושבת שאנחנו צריכים ללמוד על הר הבית, הר הבית הוא חלק מההיסטוריה של העם היהודי, וצריך ללמוד אודותיו".

לבסוף אמילי מספרת על הקשר המיוחד שלה לערוץ Tov, מה שיכול בהחלט להפתיע את הצופים: "הייתי אחראית על לוח השידורים וההפקה ופגשתי אנשים נפלאים". היא מסבירה כיצד אשת שמאל מוצאת את עצמה עובדת עם ערוץ ימני-תורני: "אני לא גדלתי במפא"י, אין אצלי שמאל-ימין המפגש הראשוני שלי עם בני אדם הוא מפגש של חמלה וחיבה ולא מפגש של 'בוא נראה איפה אנחנו רבים', והיה לי עונג גדול לעבוד בערוץ הזה, בהחלט".

 

צפו בראיון המלא.

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום