חז"ל פינת רוטשילד

שרון רוטר יצאה לשוחח עם הרב בני פרל, ראש הישיבה לאומנויות בתל אביב ויוזם הפסטיבל, על השילוב הלא רגיל בין תורה לשדרה המפורסמת

שרון רוטר

זו השנה השלישית שפסטיבל אגדות חז״ל מתקיים בתל אביב. שרון רוטר יצאה לשוחח עם הרב בני פרל, ראש הישיבה לאומנויות בתל אביב ויוזם הפסטיבל, על השילוב הלא רגיל בין תורה לשדרה המפורסמת ומיהרה לסרוק לעצמה מקום אחרי הלימוד למופע של שולי רנד. 

מי הגה את הרעיון של הפסטיבל?

״אם חושבים על זה, פסטיבל חז"ל הוא בן 2200 שנה. התלמוד וספרות חז"ל שהחלו להיווצר אז הם הטקסט המכונן של תרבות הלמידה היהודית. האגדות הפזורות בו היו למקור אדיר של מוסר, ביקורת חברתית, מחשבה קיומית וחגיגה אינסופית. עד היום, העיסוק באגדה מהווה בסיס למחקר פורה באקדמיה וללימוד מלהיב בישיבות״.

למה זה חשוב ומה המטרה?

״אגדות חז"ל הן מאגר ספרות מכונן תרבות המספק מונחים בזויות השירה, הלשון, הרעיונות ותמות המחשבה ביהדות. ביאליק שהבין את ערכן של האגדות ואת האוצרות הגלומים בהן, הכין את ספר האגדה על מנת להנגיש ספרות זו גם למי שאינו לומד תורה. עם השנים והשינויים שבאו איתן נוצר נתק שיצר געגוע או סקרנות גם למי שמכיר את המקורות וגם למי שרק מוקיר אותם. המטרה המרכזית של "פסטיבל אגדות חז"ל ברוטשילד" הוא לתת במה וקול לאגדות חז"ל ולעיסוק בהן. לעורר את הסקרנות ואת העניין באגדות ולהראות את המגוון והרלוונטיות של ספרות זו״.

WhatsApp Image 2022 02 14 at 19.58.34

מה בתוכנית השנה?

״יש שיעורים, הרצאות, סדנאות, פאנל מומחים, מוזיקה טובה, וקהל מוזמן ומזדמן. פסטיבל פתוח לקהל הרחב והוא מארח אנשי אקדמיה, רבנים, אנשי ציבור ואמנים. כולם ביחד לומדים סוגיות ואגדות, מעוררים דיונים ומעבירים סדנאות. כשאנחנו פונים לצוות המלמדים והמלמדות מרחבי הארץ אנחנו מבקשים בקשה אחת: "בחר או בחרי אגדה שנגעה לך, או עוררה בך עניין מיוחד ובוא ללמד אותה ולשוחח עליה, אנחנו רוצים להקשיב." המרצים, כמו הקהל, מגיעים מתוך אהבת תורה והערכה של ההפצה שלה, ללא שום תמורה״.

מה היו השינויים במהלך שנות הפסטיבל ומה שונה השנה?

״צוות ההיגוי של פסטיבל חז"ל הראשון כלל את המשורר מירון איזקסון, העיתונאית בת אל  קולמן, הרב בני פרל, רבנים, רבניות ואנשי אקדמיה נוספים. אחרי הפסטיבל הראשון, אליו הגיעו מאות משתתפים, התקיים הפסטיבל השני תחת הכותרת – 'נשים וחז"ל' וגם הפעם התקיימו עשרות סדנאות והרצאות. הפסטיבל השלישי התקיים בזום בשל הקורונה ועסק במלחמה ושלום בספרות חז"ל, במסגרת פסטיבל זה הופגשו קצוות פוליטיים והגותיים. השנה הפסטיבל יעסוק במשמעויות הרחבות והפנימיות של השמיטה: כלכלית ואקולוגית, חברתית ורוחנית. יש צוות מופלא של מרצים ומנחים: הרב יהושע אנגלמן ואביחי צור, הרב בני פרל וחיים גורן, ניר מנוסי, אורי מלמד, הרבנית כרמית פיינטוך,  מרים שפרוביץ, גבריאלה בן שמואל, אהרן אריאל לביא, הלל גרשוני, אבי טאוב, נפתלי אופנהיימר ואנחנו זוכים לארח גם את שולי רנד למופע אינטימי״.

פסטיבל חז״ל – שמיטה 

יום ראשון 20/2/22 י״ט באדר א׳

18:30-23:00

בישיבה לאומנות ומדעים בר אילן

שדרות רוטשילד 124 ת״א

20 ש"ח דמי הרשמה ורצינות 

 

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום