ראש עיריית גבעתיים: "אני בעד הקמת עיר חדשה מעבר לקו הירוק בתוכנית הגושים"

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים בראיון על הצפיפות במרכז וניהול עיר.

Artboard 22 copy 12
Hadas Parush/Flash90

אחד מצעירי ראשי העיר בארץ, רן קוניק, ראש העיר גבעתיים כבר בסוף הקדנציה השנייה שלו. העיר מתנהלת על מי מנוחות, ברוגע גמור. הזמנו אותו לשיחה כי רן מתבלט כאחד הביקורתיים שבין ראשי העיר בארץ על דברים שונים שמתנהלים כאן.

קשה להיות ראש עיר כ"כ קרובה לתל אביב?

אני רואה בזה יתרון. אני הרבה שנים בגבעתיים, נולדתי בעיר כל חיי אני פה ותמיד היה אצל קודמיי קצת חשש לדבר על זה שאנחנו מין פרבר קטן ליד תל אביב, היו קצת רגשי נחיתות. אני חושב שככל שעוברות השנים זה יתרון עצום, תל אביב היא עיר ברמה בינלאומית היא מקדימה את מדינת ישראל ב20 שנה לפחות וזה כיף שאתה קרוב כ"כ. אנחנו יותר קרובים לתל אביב מרוב האזורים והשכונות של תל אביב עצמה.

מהבוקר חולדאי אוהב אותך.

תראה, בהתחלה ועדיין הוא מחזיק בגישה אימפריאליסטית שצריך לעשות איחוד ולבלוע את כל העיריות הקטנות האלה, אני חושב שהוא קצת הבין שזה לא ריאלי במציאות הפוליטית של מדינת ישראל. הוא היום מתנהל בדרך של שיתופי פעולה וניהול מטרופוליני בנושאים שלטובת האזרח טוב שהם יהיו בשיתוף פעולה. בין אם זה תחבורה, פינוי פסולת, מים וכל הדברים שלא כדאי שעיר תתנהל לבד. זה משפר את השירות וחוסך עלויות, אבל עדיין יש מקום לכל עיר בפני עצמה. סך הכל המדינה שלנו עדיין צעירה ויש חשיבות להיסטוריה של המקומות ולגאוות היחידה. אני תמיד אומר בתל אביב היא פרבר קלאסי לצד תל אביב ואנחנו נהנים מהקרבה לתל אביב ושומרים על הצביון שלנו ולא נסכים להתאחד עם אף אחת מהערים.

אנחנו נמצאים בליבו של החלת וביצוע התקציב החדש של שר האוצר ליברמן. מה אתה חושב עליו?

אני קודם כל תמיד מנסה להבין את ההחלטות של הפוליטיקאים למעלה גם אם יש לי ביקורת. אני עדיין זוכר שאני בעצמי ראש עיר שמקבל לא מעט החלטות שהציבור לא תמיד מבין עד הסוף ותמיד יש ביקורת. קטונתי מלהיות מומחה כלכלי, אבל אני חושב שהשיטה היא לא טובה.

 מה צריך להיות שונה?

היו כל מיני רעיונות בעבר, אני יכול להגיד לך למשל שהמדינה מרוויחה מיליארדים בכל נושא המיסים שקשורים לבנייה. אילו היתה יודעת להחזיר את הכסף הזה חזרה לשלטון המקומי. המדינה צריכה להתנהל גם בהיבט הכלכלי בצורה הרבה יותר מאסיבית או בולטת באמצעות הרשויות המקומיות. ראינו גם בתקופת הקורונה את התפקוד של הרשויות המקומיות ואת היכולת שלנו לקבל החלטות ולהוציא אותן לפועל בצורה מהירה. ככל שיעברו אלינו סמכויות שיש בהן גם משמעויות כלכליות כל אחד בהתאם לעיר שלו והתושבים שלו גם ייחסכו המון כספים שהולכים לכל מיני מקומות מתוך שיקולים פוליטיים שלא צריכים להגיע אליהם וגם האזרח יבין יותר איך העסק מתנהל מבחינה כלכלית וגם יוכל יותר להנות מהחלטות מקומיות ספציפיות שקשורות לעיר שלו.

מה דעתך על הקמת עיר חדשה מעבר לקו הירוק בתחום הגושים?

אני לחלוטין בעד.

לצפייה בראיון המלא:

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום