רב קהילת ברסלב באומן: "מי שיכול – שיעזוב"

רב קהילת ברסלב באומן שיגר מכתב לחסידים המקומיים בצל המתיחות הגואה

WhatsApp Image 2021-06-15 at 14.02.50 (2)
Yossi Zeliger/Flash90

בעקבות המתיחות הגוברת באוקראינה והדיווחים של המודיעין האמריקאי על פלישה רוסית למדינה, הרב יעקב ג'אן רב קהילת ברסלב באומן קורא למי שיכול לעזוב את המדינה לזמן הקרוב שיעשה זאת. במכתב ששיגר לחסידים כתב הרב ג'אן: "לשאלת השאלות בעניני דיומא אם להתפנות מאומן אודה ולא אבוש כי החלטה לא פשוטה היא זו. אבל זאת ברור שאין להיכנס לבהילות וכמובן גם לא לשאננות, אך לאחר התייעצות עם דעת תורה ומבינים בעניין הריני לגלות דעתנו הקצרה", כתב במכתבו.

לדבריו, "מי שהוא תייר כאן אז בוודאי עליו לעזוב עד יום רביעי את אוקראינה, ומי שמתגורר כאן עם משפחתו – אם בקל לו ויכול לצאת לחופשה עד יעבור זעם טוב שכך ייעשה. אך אותם אלו שקשה להם לעזוב או שאינם יכולים לצאת מכל סיבה שהיא – ימתינו עד סוף השבוע לראות כיצד יפול דבר".

מכתב זה מצטרף למדינות רבות ברחבי העולם, בתוכם ישראל, הקוראות לאזרחיהן באוקראינה לצאת כמה שיותר מהר ולחזור לבתיהם. מדינות רבות אף פינו את השגרירויות באוקראינה והעבירו את העובדים אל מחוץ למדינה. שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודצקי התראיין לרשת ב' וסיפר: "משפחות הדיפלומטים הישראלים אמורות להתפנות הבוקר. נערכנו לכך וכולן מוכנות לצאת לדרך. מדובר בקרוב ל-20 איש. כולם יגיעו היום לארץ", אמר השגריר והוסיף: "להערכתנו יש כאן כעשרת אלפים ישראלים, אני מקווה שכולם יקשיבו להמלצה שלנו ותוך פרק זמן קצר מאוד יתארגנו לעזוב את המדינה. אנחנו השליחים נשארים כאן לעזור לכל מקרה".

בפתח ישיבת הממשלה היום אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "במהלך השבת, שר החוץ, אני והצוותים שלנו דאגנו להגביר מאוד את קצב הטיסות לישראל ואני קורא לישראלים באוקראינה – שובו הביתה, אל תיקחו סיכון מיותר. אל תחכו למצב בו זה יהיה בלתי אפשרי לחזור. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו".

ח"כ יצחק פינדרוס המשמש כיו"ר השדולה לחיזוק התפוצות פנה לשר הבריאות, החוץ והפנים וביקש מהם לאפשר להכניס לארץ יהודים לא מחוסנים מאוקראינה על מנת להציל אותם מהמלחמה המתקרבת. חברות הטיסות ארקיע, אל על וישראייר אף נערכות להוצאת טיסות חילוץ מאוקראינה לישראל.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום