אסתר פולארד ז"ל ליוסי דגן בקבר יוסף: "ספר התורה של קבר יוסף הוא הילד שאין לנו"

בירושלים התקיימה אמש אזכרה במלאות השבעה של אסתר פולארד ז"ל, במהלכה ספד לה יוסי דגן, ראש מוא"ז שומרון.

Artboard 22 copy 12

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, השתתף אמש (ראשון) באזכרה במלאת שבעה ימים לפטירתה של אסתר פולארד ז"ל שנפטרה בשבוע שעבר לאחר התמודדות עם מחלה קשה. בדבריו סיפר דגן על מסירות הנפש של אסתר ויונתן פולארד בזמן הסכמי וואי, ועל כך שהם לא הסכימו להיות תנאי לקיום ההסכמים שיפגעו בהתיישבות היהודית בשומרון והר חברון. כמו כן הוא סיפר על ספר התורה שכתב יונתן בזמן שישב בכלא והוכנס עם הגעתו לארץ לקבר יוסף בשומרון.

לדבריו של דגן "בסיומו של שבוע שבו רבבות מעם ישראל, עם כיפות ובלי כיפות, בצבעים שונים וגדלים שונים, עם ישראל מסוגיו השונים מכל העדות, הגיעו לבית כאן בירושלים. הם באים לחזק ויוצאים נפעמים. אנחנו זוכים לשבת באולם אחד, בבית כנסת אחד, יחד עם 'שיעור אמונה' מהלך – יונתן פולארד הצדיק, גיבור ישראל. שמענו את זה לאורך כל השבעה מכל מי שזכה והכיר את שניהם ביחד, האמירה הזאת של רבי עקיבא 'שלי ושלכם – שלה היא', אין דבר יותר מאשר אסתר פולארד הצדיקה, גיבורת ישראל. אין גם יותר מתאים שעם ישראל כולו אומרים ליונתן ולאסתר אתם הגיבורים שלנו, של מדינת ישראל ועם ישראל כאן בארץ ישראל. הכבוד הלאומי שלנו וכבודו של שמיא, שלכם הוא. העמידה היהודית הגאה שלכם, בגאווה היהודית בשמירה על המצוות, באהבת ישראל ובאהבת ארץ ישראל".

https://old.tovnews.co.il/%d7%90%d7%a1%d7%aa%d7%a8-%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%90%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%94-%d7%90%d7%a9%d7%94-%d7%a9%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%93%d7%95%d7%a8-%d7%a9%d7%9c%d7%9d-%d7%a9%d7%99%d7%a2%d7%95/

בהמשך דבריו הזכיר דגן את התנגדותו של פולארד להשתחרר בתנאי לקיומו של הסכם וואי "לפני עשרים ושלוש שנה, שהיה משא ומתן איום ונורא על הנסיגה הכי גדולה מיהודה ושומרון שהייתה, הסכם וואי, יותר מאוסלו א', יותר מאוסלו ב', יותר מנסיגת חברון והגירוש. עיקרו היה בצפון השומרון והר חברון עם כל מיני שמות מכובסים 'שמורת טבע', 'פעימה', כל מיני שמות איומים 'וימאסו בארץ חמדה' ונסיגה מארץ ישראל. היה ניסיון לעשות טריק יח"צני שראש הממשלה יחזור ועל המטוס שלו יהיה יהונתן פולארד. בסוף אגב גם ראשי הCIA הכשילו את זה והתפטרו. אני לא אשכח כל החיים שלי, כאילו זה היה עכשיו, שאסתר פולארד עמדה ואמרה בשמה ובשם יהונתן פולארד, שבוודאי והוא נמק בכלא בתנאים הכי קשים שיכולים להיות, אבל אם השחרור שלו הוא תנאי לנסיגה מצפון השומרון ומהר חברון ונסיגה מארץ ישראל – אנחנו לא מסכימים. זה לא אנושי".

"אתה מסתכל ואומר איזה אנשים מסתובבים בינינו, אילו יהודים מסתובבים בינינו. זה לא ייאמן הדבר הזה", הוסיף דגן במהלך האזכרה, "ויהונתן ממשיך להינמק בכלא, ואסתר ממשיכה להינמק מחוץ לכלא ולרוץ מדלת לדלת ובסוף הקב"ה בעזרתו הרבה ובניסויים גדולים יהונתן מגיע חי ובריא לארץ, אבל אסתר חולה. האירוע הראשון הציבורי שהם עושים, וסיפרתי את זה גם בהלוויה, הוא בקבר יוסף. לפני שהם מגיעים אני שומע סיפור מדהים שבמשך עשר שנים בכלא ארה"ב בכלא הכי קשה בארה"ב ובתנאים הכי קשים, יהונתן יושב עני, על סף רעב בלי תמיכה ובלי פרנסה כמו שצריך, חוסכים פרוטה לפרוטה, סנט לסנט, לוקחים הלוואה גדולה וכותבים ספר תורה על ידי שליח בשביל להכניס אותו לקבר יוסף הצדיק בשכם כשיזכו לעלות לארץ".

"לפני שנכנסים לקבר יוסף, אנחנו יושבים ביקב באלון מורה ושם שמים את הכריכה של הספר כשהכתיבה הייתה בבית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' שעל יד הציון בקבר יוסף. ושם מגיעים המון אנשים שהיו פעילים לאורך כל השנים לשחרור שלו, כמובן מגיע הרב שמואל אליהו ומגיעים לשם ואסתר מספרת את הסיפור הזה ואומרת דבר מדהים שמצמרר לשמוע את זה. מסתבר שהשלטונות בארה"ב מנעו מהם באכזריות להביא ילדים לעולם, ואומרת אסתר ספר התורה הזה הוא כמו הילד שלנו ואותו אנחנו מכניסים לקבר יוסף. איזה אנשים, אילו יהודים חדורי אמונה. זה לא אנושי", הוסיף דגן.

בהמשך דבריו מספר דגן על הדאגה של הזוג פולארד לתושבי השומרון "רציתי לומר שמאז הביקור הזה בשכם יונתן וגם אסתר מתכתבים איתי, ואני לא איש פוליטי אני רק מייצג את המתיישבים החלוצים שגרים בשומרון, כל דבר שקורה בשומרון הם יודעים לפעמים אפילו לפניי. כל פיגוע, זריקת אבנים, כל אמירה על אביתר, כל עניין על חומש. אחרי הפיגוע, אני לא אשכח, גם את אסתר וגם את יונתן אחרי הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד איך שהם מצטערים, איך שהם דואגים, איך שהם כועסים, ואכפת להם מכל דבר וכל גירוש והריסה שם, ובסופו של דבר אסתר נטמנת באותה החלקה של יהודה דימנטמן, שלושה קברים ממש על ידו".

F150729FFF35

"היום", ממשיך לספר דגן, "היום באזכרה של השבעה אחרי שיונתן הצדיק מסיים עם הקדיש, הוא מבקש להגיע לקבר של יהודה דימנטמן והוא מוריד שם דמעות כאילו זה הקבר של אסתר. כי גם יונתן וגם אסתר הם נשמה של כלל ישראל ואם רוצים מהי אהבת ישראל ומה השורש שהנשמה של עם ישראל היא אחת, תסתכלו על האיש הזה יונתן הצדיק והגיבור, ועל אסתר גיבורת ישראל, כי הם שיעור אמונה מהלך בשביל כולנו".

לסיום, ביקש דגן לברך את פולארד: "בשם כל תושבי השומרון ובשם כל התיישבות בשומרון, בשם כל עם ישראל שגרים כאן בארץ ישראל, כל אחד במקומו, שאתם מסרתם את נפשכם כפשוטו, בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך, כשי שאנחנו נחייה כאן בביטחון. שנוכל לחיות כאן אל מול האיומים שאתה התרעת בפני מדינת ישראל בגבורה גדולה ושילמת מחיר יקר. מי שברך אבותינו אברהם יצחק יעקב ויוסף הצדיק הוא הוא יברך את יונתן הגיבור. בעז"ה שיהיה לך רק חיים טובים, אושר ושמחות ובזכות אישתך הצדיקה, אסתר המלכה. אתה לעולם לא תהיה לבד, עם ישראל כולו הוא המשפחה שלך. אנחנו המשפחה שלך תמיד", אמר דגן בסוף דבריו.

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום