יש טיפול לקרטוקונוס!

סובלים מראייה מטושטשת? נדמה לכם שהאישונים שלכם הולכים ונעשים צרים ובולטים החוצה מן העין? כדאי שתכירו את מחלת הקרטוקונוס.

Artboard 22 copy 12

סובלים מראייה מטושטשת? נדמה לכם שהאישונים שלכם הולכים ונעשים צרים ובולטים החוצה מן העין? כדאי שתכירו את מחלת הקרטוקונוס. מחלת קרטוקונוס זוהי מחלת עיניים, המתבטאת בפגיעה בחלקה הקדמי של העין – הקרנית. בעין בריאה, צורתה של הקרנית הוא צורת כיפה סימטרית, ואילו בעין הסובלת מקרטוקונוס הקרית מקבלת עיוות ומשתנה לצורת קונוס. השכיחות של המחלה באוכלוסייה הכללית היא נמוכה – 0.001. מתי מחלת קרטוקונוס מתפרצת, מהם התסמינים ומהו הטיפול?

מתי קרטוקונוס מתפרצת?

אמנם הגורמים להתפרצות של קרטוקונוס אינם ברורים לגמרי, אך כיום ידוע שישנו גורם גנטי שמהווה טריגר להתפרצות המחלה, לצד השפעות סביבתיות. כמו כן, נמצא במחקרים שמטופלים שנוטים לשפשף את עיניהם לעיתים קרובות הם בעלי סיכויים גבוהים יותר לפתח קרטוקונוס. אנשים אלה יכולים להיות מי שסובלים מאלרגיה כרונית, כדוגמת אלרגיה לסוג מסוים של בד ואף אלרגיה לחתולים – אשר גורמת לתחושת עקצוץ בתוך העיניים ולשפשוף מאסיבי שלהן.

כיצד תוכלו לדעת האם אתם סובלים מקרטוקונוס?

בעקבות שינוי הקרנית וחידוד הצורה שלה, החולים בקרטוקונוס מדווחים תחילה על טשטוש בראייה, וישנן תלונות נוספות אשר נוגעות לסינוור והילה, במיוחד בחושך ובלילה. הבדיקה מתבצעת באמצעות מכשירים שונים, וביניהם מכשיר מיפוי קרנית. במקרים בהם הקרטקונוס נמצאת במצב מתקדם, אפשר לזהות את הקרנית הפגועה כבר כשכמסתכלים במראה שנותנת תמונת תקריב: הקרנית נראית דקיקה יותר, כמעין צורת קונוס, ובפרופיל של העין היא בולטת החוצה.

האם זה מסוכן?

מרבית האנשים מגיעים לטפל בקרטקונוס בעקבות ראייה לקויה, שכן ראייה מטושטשת וסינוור בשעות הלילה מהווים מטרד משמעותי – ודי בזה כדי לרצות לטפל בעין. עם זאת, כאשר הקונוס מתוח מאוד בצורתו, נוזל מתוך העין עלול לפרוץ את שכבת הקרנית האחורית וליצור בצקת שתגרום להצטלקות הקרנית ולנזק בלתי הפיך לראייה, ואז כשכבר נרצה לטפל בעין – זה יהפוך להיות מורכב הרבה יותר, ואולי אפילו יצריך השתלה של קרנית חדשה. במילים אחרות – רוצו לאיבחון!

אוקיי, השתכנעתי! כיצד ניתן לטפל בקרטוקונוס?

הטיפול בקרטוקונוס מתחלק לשני סוגים: טיפולים שמרניים, שהם בעיקרם טיפולים באמצעים אופטיים, וכן טיפולים כירורגיים. בגזרת הטיפולים האופטיים, ניתן למצוא שימוש במשקפיים או שימוש בעדשות מסוגים שונים – עדשות רכות, עדשות קשות, או עדשות המשלבות מספר טכנולוגיות ומאפיינים. הטיפול באמצעים האופטיים מיועד לשלבים בהם המחלה אינה גרמה לנזק משמעותי, ובאמצעים שאינם פולשניים ניתן יהיה לשמר את המצב הקיים או לכל הפחות להקל על התסמינים. מנגד, ישנם פתרונות כירורגיים לטיפול בקרטקונוס, כדוגמת שתלי טבעת אל תוך הקרנית שיוצרים מתיחה והשטחה; קשרי צילוב אשר יוצרים קשרים המחזקים את הקרנית, וכן השתלה של קרנית – בטיפול שנחשב למורכב ביותר מבין האפשרויות וכשהקרנית הצטלקה ונגרם לה נזק בלתי הפיך.

כיצד לבחור את מקום הטיפול המתאים?

הכרחי לבחור בקליניקת אופטיקה מקצועית וותיקה שמחזיקה באישור משרד הבריאות לקיים בדיקות ראייה מורכבות. כמו כן, מומלץ שבמידה ואובחנתם כסובלים מקרטוקונוס, הקליניקה תוכל לספק לכם אמצעים שונים לטיפול בקרטוקונוס על פי ההמלצות – וכך תקבלו מעטפת טיפול מלאה.

מעוניינים לעבור בדיקת קרטוקונוס מקצועית ולהתאים לה טיפול – והכל במקום אחד? היכנסו לאתר מאיר עיניים בכתובת:  https://www.meire.co.il

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום