"אני לא מכיר אברך שבגלל עוד 400 שקל החליט להשאר בכולל ולא לצאת לעבוד"

העיתונאי אבי רבינא, פרשן לענייני חרדים, בראיון לעו"ד זיו מאור על התחושות בקרב הציבור החרדי אחרי מפגן ההסתה האלים שהתקיים בבני ברק על ידי אנרכיסטים קיצוניים מהשמאל

Artboard 22 copy 12
הפגנת השמאל בבני ברק. צילום: עומר פיכמן/ פלאש90

בבני ברק התקיימה הפגנה נגד החרדים שלוותה באלימות ובשנאה. גם הפעם נשמעו חילוקי דעות באשר למספר המפגינים.

העיתונאי אבי רבינא ממהר להבהיר: "כמו אירועים רבים של אנשי "קפלן" בשנה האחרונה, הרעש התקשורתי והפעילות המשטרתית גדולים לאין ערוך לעומת מספר המשתתפים האמיתי. בפועל הגיעו בסך הכל 3,000 אנשים ל"מצור" על בני ברק. חלק לא מבוטל מהם התבטא באופן אנטישמי ופרובוקטיבי תוך סימון תנועות של כסף והצגת תמונות לא ראויות לבחורי ישיבות".

כמו כן, הוא יוצא נגד הסיסמה "באנו להפגין נגד העסקנים ולא נגד התושבים", ומבהיר כי היא לא הוכיחה את עצמה בפועל.

בנוגע לזעם כלפי התקציבים החרדיים, מבהיר רבינא כי לא הרבה השתנה בעשורים האחרונים: "צריך לזכור שאמנם הכספים בהסכמים הקואליציוניים נראים גדולים, אבל במבחן התוצאה – ילד חילוני מקבל יותר מילד חרדי, וזה הוגן – משום שאם הוא לומד 25% לימודי ליבה, הגיוני שיקבל 25% מהתקציב".

המתנגדים מרבים לטעון שהתקציב המוגדל לאברכים אינו מעודד צמיחה ומשאיר אותם בכוללים. רבינא מוצא את הטענה מנותקת לחלוטין: "אני לא מכיר אברך שבגלל תוספת של 400 שקלים החליט להשאר בכולל ולא לצאת לשוק העבודה".

צפו בראיון המלא

"פעילי חמאס שעולים להר הבית לא מפריעים לח"כ גפני"

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אפרים
אפרים
1 שנה לפני

ערוץ מצוין

המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
1 שנה לפני

מעל 70% מהחרדים מסיימים בית ספר ללא בגרות. עוד 15 שנים הצפי שזה יעלה ל 80% ואז, 20 אחוזים מאזרחי ישראל יהיו חרדים ללא תעודת בגרות. זו לא מסורת יהודית ולא מה שמקיים את העולם. פיגוע בפרוייקט הישראלי. קצת ביקורת עצמית לא תזיק — ולאף אחד לא אכפת הבגדים שלכים. כועסים על מגזר שעושה נזק בכוונה וטוען שיש לו כוחות מיסטיים.
הקואליציה החרדית שלכם עושה למדינה פיגוע יותר גרוע מהאוטובוסים המתפוצצים של ערפאת בשנות ה-2000 והכל בשביל בצע "תורה". בשם "שלטון הרוב", ניצחתם בהטלת מטבע ורוצים לפנצ'ר את הכדור ולהכריז אני ואפסי עוד. רוטמן זה האיש שכשהציעו לו פשרה של רוב של 67 חכ"ים עבור פסקת ההתגברות (בעיניי מספר נמוך קצת), ענה: "אז אני מציע 20" (הכל מוקלט ונגיש). שכרון כוח ויוהרה והדרת נשים מלא מלא (בקואליציה החרדית שלכם מפטרים נשים ושמים במקומן גברים). ראו את רשימת המנכ"לים למשרדי הממשלה. כל המינויים של ינואר-פברואר 2023. נעשו 24 מינויים. כולם גברים בלי אשה אחת. אותה קואליציה רוצה למנות רק גברים לבתי המשפט… "בשביל לגוון".

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום