בועז העצני: "נתניהו הרס את הימין"

העצני מסביר כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו הביא את מדינת ישראל אל סף קריסה

יוסף רוסו

בועז העצני, פובליציסט ואיש ההתיישבות, מדבר על המצב הפוליטי הנוכחי, ועל היחס בין ממשלת נתניהו לבין ממשלת בנט. העצני מציג עמדות ימין לא-שגרתיות בזמננו: "נתניהו הביא את מדינת ישראל לסף קיום בשורה של נושאים. הטרלול הפרוגרסיבי נכנס למדינת ישראל בדלת הקדמית בימי נתניהו, לא אכפת לו מהארץ ומהאדמה".

העצני סובר שכלל לא בטוח שהממשלה הנוכחית גרועה מממשלת נתניהו. הוא מביא כדוגמא את היישוב אביתר. נתניהו מנע בניה יהודית של ישובים חדשים ביהודה ושומרון, והממשלה הנוכחית מאפשרת זאת.

בעצם הקיום של הממשלה הנוכחית מאשים העצני את נתניהו. לטענתו, לולא נתניהו, הייתה כעת ממשלת ימין חזקה, ולא היה צורך להקים ממשלה יחד עם מפלגות השמאל.

לטענתו, נתניהו לא ניצל את ימי שלטון טראמפ, ומנע כל התפתחות של הישוב היהודי ביהודה ושומרון. "נתניהו חנק את יהודה ושומרון", כך העצני.

https://old.tovnews.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%a7%d7%95-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%a9/

העצני מתקשה להסביר את ההצדקה להקמת ממשלה עם מפלגה ערבית אסלאמיסטית, אבל טוען שמי שהכשיר את המהלך לכך הוא נתניהו עצמו.

אמנם העצני מסכים כי גם החלופה של הממשלה הנוכחית לנתניהו היא איומה ונוראה. אבל עדיין, הוא סובר, שהממשלה הנוכחית היא גרועה פחות. למרות שהוא אומר בנחישות שאינו תומך בשום אופן בממשלה הנוכחית.

העצני שב ותוקף את נתניהו: "עצם העובדה שאנחנו משווים בין ממשלת נתניהו לממשלה עם מרץ והעבודה, מראה כמה המצב של הימין הוא פסיכי". הוא מוסיף כי "כל עוד נתניהו בסביבה הממשלה הזו קיימת, ברגע שהוא ילך הממשלה הזאת תיפול". העצני טוען כי אם ברצוננו לתקוע טריז בין הימין לשמאל בממשלה הזו, יש לתמוך בצד הימני שבממשלה. לדעתו "אסור לתקוף בלי סוף את הצד הימני בממשלה הזאת, כי הם השותפים העתידיים שלנו להקמת ממשלה".

העצני מדבר גם על אופציה ימנית נוספת, ח"כ בצלאל סמוטריץ, יו"ר מפלגת הציונות הדתית: "סמוטריץ הציל את הליכוד והימין משותפות עם ערבים, אבל ההתנגדות שלו לחוק האזרחות היא בלתי מובנת, מסוכנת ואנטי פטריותית".

צפו:

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום