רע"מ מאיימת על שלמות הקואליציה

בעקבות הדיון על חוק האזרחות ברע"מ מאיימים כי חופש הצבעה על החוק פירושו שבירת המשמעת הקואליציונית.

WhatsApp Image 2021-06-15 at 14.02.50 (2)
מנסור עבאס
יונתן זינדל/פלאש90

היום (ראשון) חוק האזרחות על שני נוסחיו-של רוטמן ושל שקד צפויים לעלות להצבעה במליאת הכנסת. לאחר דיון בין לפיד לשקד, הוחלט לאפשר חופש הצבעה בקואליציה-כלומר כל מפלגה תוכל להצביע כרצונה. מטרת חופש ההצבעה הוא להשיג את תמיכת האופוזיציה בחוק. יו"ר ועדת הפנים ווליד טאהא ממפלגת רע"מ משגר איום חדש בעקבות ההחלטה, ומצייץ בטוויטר אזהרה: "חופש הצבעה על חוק האזרחות הגזעני על שתי גרסותיו, פירושו חופש הצבעה מלא על כל חוק שיעלה".

גם מפלגת מרצ מתנגדת לחופש ההצבעה על החוק, השרה תמר זנדברג אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "יש כאן שבירה חד משמעית של ההסכמות בקואליציה ואנחנו רואים זאת בחומרה". היא הוסיפה כי "לפנות לעזרת האופוזיציה, שמאגפת את החלק הימני בממשלה, ולהגיד 'הנה, אנחנו מראים לכם מה יקרה אם לא תכנעו ותוותרו על ההסכמות בינינו' – זה דפוס פעולה אולי הבעייתי ביותר מבחינת חיי הקואליציה".

גם ניצן הורוביץ צייץ הבוקר: "חוק האזרחות גזעני ומפלה, ואין לו מקום במדינה דמוקרטית. ההחלטה לשתף פעולה עם נתניהו, סמוטריץ, ובן גביר היא הפרה בוטה של הסיכומים, ושבירה של הקואליציה" כתב הורוביץ בטוויטר. "מרצ לא תאפשר זאת, גם לא בהעלמת עין. הממשלה הזאת יודעת לעבוד יחד ולהגיע בהידברות להסכמות, כך יש לנהוג גם לגבי חוק האזרחות".

בכחול לבן מתנגדים נחרצות לחופש הצבעה ורוצים לקדם רק את החוק הממשלתי – ואז שקד תצטרך להגיע להסכמות בקואליציה. במקביל, ביש עתיד רוצים להעביר רק את החוק של שקד ולהעלות אותו אחר כך במסגרת הסכמות עם מרצ.

האם ימינה תעמוד בלחץ של שותפיה לשמאל, או שוב תיכנע לתכתיבים הקואליציוניים של רע"מ?

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום