חשיפה: במד"א אוסרים להשתמש בטפסים בהם כתוב "אבא" ו"אמא" למרות קיומם

מוותרים על הדם? הטפסים עדיין קיימים, אבל במד"א ניתנה הוראה שלא להשתמש בהם

Artboard 22 copy 12

בימים האחרונים מדווחים על מחסור חמור במנות דם.

ד"ר מאיר פרייס, מנהל המכון להמטולוגיה במרכז הרפואי כרמל, כתב בחשבון הטוויטר שלו "מבקש מאוד מכל מי שיכול, נא להעביר גם את ההודעה לכל המכרים שלכם, בבקשה לגשת ולתרום דם". פרייס הוסיף: "מאגר מנות הדם נמצא הרבה מתחת לקו האדום. בבקשה ללכת ולתרום, יש מטופלים שזקוקים לזה בדחיפות. חסרות אלפי מנות דם". ככל הנראה המחסור החמור נובע מהעובדה שישיבות רבות החליטו להפסיק את תרומת הדם במחאה על שינוי הטפסים של מד"א. בין הרבנים המובילים את המחאה על מד"א ניתן למצוא את ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג, נשיא ישיבת עטרת כהנים הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת אלון מורה ורב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש הישיבה ביצהר ורב הישוב הרב דוד דודקביץ, רבה של פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה הרב מיכה הלוי ועוד.

f121024fflf03
צילום: לואיס פישר, פלאש 90.

 

מד"א, כזכור, נכנעה לתכתיבים של האליטה הלהט"בית והחלה לפרסם טפסים בהם כתוב הורה 1 והורה 2 במקום אבא ואמא. בישיבות הוחלט להפסיק את תרומות הדם עד לחזרת הטופס הישן.

כעת נודע למערכת Tov כי הטפסים הישנים עדיין קיימים, ויש מן המתנדבים שביקשו להשתמש בהם על מנת לפתור את המשבר, אלא שבמד"א באופן מפתיע ניתנה הוראה שלא להשתמש בטפסים בשום אופן. לכן עדיין אין פתרון למחסור החמור במנות הדם, וחולים רבים סובלים עקב התעקשותה של הנהלת מד"א.

שלמה פיוטרקובסקי צייץ בטוויטר:

״ובכן, לוחשים לי באזנייה שהטופס הוא חלק מסיפור אחר. למעשה,מד״א ״משלמים״ בטופס החדש לשר הבריאות ניצן הורוביץ, שמצידו מגן על האינטרסים של מד״א במאבק מול איחוד הצלה (וחברי הכנסת גפני וסילמן) על איחוד המוקדים״

פנינו לדובר מד"א לקבלת תגובה, לכשתתקבל התגובה היא תתפרסם.

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום