אלוף במיל' גרשון הכהן: מה קרה לאהוד ברק?

בניגוד לטענות מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אף אחד לא חתם איתם על שום חוזה כשהתגייסו לצבא. האלוף במיל' גרשון הכהן על היחסים בין האדם הפרטי למדינה ועל תופעת הסרבנות

Artboard 22 copy 12
צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כחודש כי "במאבק ציבורי יש מקום למחאה והבעת דעות, אבל אין מקום לסרבנות – כי ברגע שנותנים לה לגיטימיות הנגע יתפשט ויהפוך לשיטה". מאוחר יותר אמר כי התופעה "מאחורינו".

האלוף במיל' גרשון הכהן בראיון לאלעזר שטורם מדבר על המניעים הפסולים והמוטעים של תפיסת הסרבנות: "כשמדברים על השירות בצבא, נקודת המוצא שלי לא באה מהסיפור הליברלי אלא מתוך רצון הקולקטיב בטובת הקבוצה. משמעותו של אדם כפרט הוא במרקם הכולל שאליו הוא שייך. ההפגנות מממשות את הצורך בקהילה כי הם לא רוצים להיות בודדים וזו הקהילה שלהם, וזה חלק מהרצון להיות חלק מהסיפור הגדול".

הכהן: "הסרבנות, מה היא עשתה? ברגע שהציבו את הכל על בסיס חוזי אתה במו"מ מתמיד ומבחינה זו נפתחה תהום. אהוד ברק, שדיבר על סרבנות בגלל החוזה כביכול בין המדינה לבינו, לא התגייס לסיירת מטכ"ל בגלל חוזה אלא בגלל שהוא גדל עם אמונה שהוא צריך לתרום וגם בגלל האמביציה שלו להיות במקום תורם".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

פרופ' אריה אלדד: "אני נעדר כישורים בסיסיים של פוליטיקאי"

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אוד
אוד
1 שנה לפני

הלפידיוט ממשיך להתסיס את האוויר כי הבוק הזה גמר את כל הכדורים שלו לפני המלחמה שכבר לא תהיה…בוק נשאר בוק ונהיה מטומטם יצר מיום ליום ,עד אמני זעה טוטאלית והוא עוד ישלם בהרבה נכסים ויסולק מהיר בבושת פנים.

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום