ועדת החינוך: אתרי מורשת בשומרון מקבלים יחס שונה מאתרי מורשת אחרים

רק השבוע אישר ח"כ אלקין הקצאת 10 מליון ₪ לפיתוח אתרי מורשת ביו"ש, וכבר היום נודע על השמדת עתיקות בגוש עציון ע"י מחצבה פלשתינית.

פאנזינג יום חמישי
קרדיט: רגבים

היום פורסם ב"ישראל היום" כי ישנה מחצבה פלשתינית הפועלת להשמדת מערכת המים בת אלפיים שנה, ששימשה כאמת מים בין גוש עציון לירושלים. היא נחשבת לפלא הנדסי, אורכה 40 ק"מ ונחצבה בתנאים הרריים .

אתרי מורשת ביו"ש מקבלים הרבה פחות יחס מאחרי מורשת אחרים בישראל, כך עלה מדיון בועדת החינוך בכנסת. "שומרים על הנצח", הפועלים למען שימור אתרי מורשת העלו את הנושא למודעות חברי הכנסת. הם אף דיווחו מהדיון בועדת החינוך והתרבות שהתקיים לפני מס' ימים בכנסת, כי שם עלה כי " הועדה רואה בחומרה את מצב העתיקות, ומבקשת להשוות את הטיפול בשימור העתיקות ביו"ש לשמירה הנהוגה בישראל". בין יוזמי הדיון, ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ שירן השכל ועוד 13 חברי כנסת מחברי שדולת ארץ ישראל בכנסת.

ח"כ סטרוק, בין יוזמות הדיון, פרסמה בדף הפייסבוק שלה כי הזדעזעה מהדו"ח על אתרי מורשת ביו"ש שפרסמו " שומרים על הנצח", הפועלים להגנה על אתרי מורשת. וכי לפי סקר שפרסמו, 80% מאתרי מורשת כבר נפגעו עד כדי הריסה מוחלטת. כמעט כולם ביוזמת הרשות הפלסטינית בסיוע האיחוד האירופי.

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום