יו"ר הכנסת מיקי לוי נאם בפרלמנט הגרמני

בסיום הנאום לקראת יום השואה הבינלאומי, אמר לוי קדיש מתוך סידור ששרד את השואה.

WhatsApp Image 2021-06-15 at 14.02.50 (2)
יונתן זינדל/פלאש90

לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שמצוין היום (חמישי), נשא יו"ר הכנסת, מיקי לוי, נאום מרגש והיסטורי בפרלמנט הגרמני. בנאום נכחו בין היתר נשיאת בית הנבחרים (הבונדסטאג), נשיא גרמניה, קנצלר גרמניה ושורדת השואה אינגה אורבכר.

בסיום נאומו, קרא לוי את הקדיש לזכרם של ששת מיליוני הנספים בשואה מתוך סידור ששרד את השואה, ושימש נער יהודי בגרמניה שחגג בר מצווה ב22 באוקטובר 1938, רגע לפני פרעות ליל הבדולח. הסידור הושאל במיוחד ממוזיאון יד ושם.

"אני עומד מולכם היום נרגש ומלא ענווה, ביום השואה הבין-לאומי, יום ההנצחה לקורבנות הנציונל-סוציאליזם", אמר לוי בפתח דבריו. "גאה לייצג את המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם – מדינת ישראל, בתפקידי כיושב ראש הכנסת, ליבה הפועם של הדמוקרטיה הישראלית".

"האם אפשר בכלל לתפוש מספר כמו שישה מיליון? חוק המספרים הגדולים מוסיף שכבת ריחוק מסוימת, כזו החוטאת לקורבנות ולשורדי השואה כשהיא מצמצמת עוד את מידת האנושיות שלהם. שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואת יהודי אירופה, הם גם שישה מיליון סיפורים. סיפורים על חיים שיכלו להיות, סיפורים על מי שאינם".

לוי הודה לשורדת השואה אינגה אורבכר ואמר: "בלתי נתפש שילדה הספיקה להיות ילדה רק שבע שנים, בטרם גורשה למחנה ריכוז. זה בלתי נתפש שלוקחים מילדה את הילדות שלה. את משפחתה. את צלם האנוש שלה. תודה לך, אינגה, שהפכת את הבלתי נתפש לזיכרון ממשי ושאת חולקת איתנו ועם העולם כולו את סיפורך האישי והמרגש, למען זיכרון השואה בדורות הבאים."

לאחר שהתפרסמה ביקורת על כך שיו"ר הכנסת לא חבש כיפה בשעת הקראת הקדיש פרסם העיתונאי בנצי רובין: מדובר בטעות בשל ההתרגשות הרבה מהמעמד. לוי כן שם כיפה על ראשו בתחילת נאומו כשהוא ציטט פרק מתהילים, אך בשלב הקראת הקדיש הוא שכח.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום