היום מחוץ לביהמ"ש: הפגנת רוכשי דירות נגד חברת הבניה תאופיק

המפגינים מייצגים את קריאתם של אלפי רוכשי דירות, שנמצאים בעיכוב ארוך בקבלת דירתם והפגינו במהלך הדיון שהתקיים הערב בין הנושים לבין החברה.

פאנזינג יום חמישי

המפגינים, הינם חלק קטן מאלפי רוכשי דירות, שנמצאים בעיכוב ארוך בקבלת דירתם, במס' חודשים עד שנים. ביניהם זוגות צעירים ודיירים בבתים עם ליקויי בניה, שחברת תאופיק מחאמיד מעכבת את מסירת דירותיהם, או את תיקון הליקויים בדירתם.

הדיון שהתקיים היום בבית המשפט, בין הנושים לחברה, הינו לגבי המשך עיכוב ההליכים כנגד החברה והצעת ההסדר שהגישה. מדובר באיחורים כבדים בסיום פרויקטים, שחלקם נמסרו לאחרונה באיחור וחלק בשלבי סיום. בין הנושים נמנים בנקים, קבוצות רכישה, מזמיני עבודה, ספקים ודיירים עם ליקויי בניה, ואף זוגות צעירים שזו להם הדירה הראשונה שרכשו. זהו דיון המשך לדיון בדצמבר אשתקד, שבו הוחלט על עיכוב הליכים ל-30 יום.

בנק הפועלים, שהינו הנושה הגדול ביותר, הביע היום בבית המשפט כי הוא מודאג מהמצב, וכי אפילו בפרויקט מלווה סגור, שבו כל הכספים אמורים לשרת רק את הפרויקט עצמו, כספים זלגו החוצה. הבנק הוסיף כי אינו מוכן להסדרים עם ויתור על חלקים מהחובות, וכי ישנם כרגע רבע מליארד ₪ ערבויות בפרויקטים שתקועים. השופטת קבעה דיון נוסף ב 7 למרץ , וכי יקיימו אסיפות נושים ב- 20 לפברואר.

עו"ד אוריאל זעירא, המייצג בדיון את מזמיני העבודה וקבוצות הרכישה אמר כי  "עמדתי בדיון על כך שלרוכשי הדירות ולמזמיני העבודות, נגרמים נזקים באופן יומיומי, הואיל והעבודה בשטח נעצרה וכי על החברה לשלם את הנזקים השוטפים שהיא ממשיכה ליצור. כמו כן הסבתי את תשומת לב בית המשפט כי החברה איננה מבצעת תיקוני בדק ואיננה מתקנת ליקויים בפרויקטים, וזאת באופן רוחבי. אנו מצפים לקידום התיק והצעת ההסדר ללוחות זמנים מהירים ולפתרון הבעיות שהעלנו"

חברת תאופיק מחמיד, הוקמה ב 1984, והינה חברת בניה של כ 170 עובדים. הבונה כיום אלפי יחידות דיור, עבור קבלנים פרטיים ועבור רשויות, בפריפריה ובחיפה. בין הפרויקטים שלה ישנם כרמי גת בקרית גת, ופרויקטים נוספים בחריש ונהריה. בדצמבר 2021  פורסם בכלכליסט על צו עיכוב הליכים זמני ל 30 יום, שהוציא בית המשפט, בשל  חובות של כ 370 מליון ₪.

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום