ח"כ אוחנה: חוששים גם אם נתניהו זכאי, הוא לא יזוכה

בראיון לרדיו גלי ישראל התייחס אוחנה למצבו המשפטי של נתניהו

Artboard 22 copy 12
צילום: תומר ניוברג, פלאש 90.
צילום: תומר ניוברג, פלאש 90.

חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, התייחס בראיון לרדיו כלי ישראל לעסקת הטיעון שבוטלה עם בנימין נתניהו:  "היינו עד לפני יום בעצם בתקופת המתנה לראות מה יחליט ראש הממשלה לשעבר ולעתיד נתניהו. השמועות רצו והדיווחים פתחו את מהדורות החדשות. אני קיוויתי שלא תיחתם עסקת טיעון כי אני רוצה את נתניהו בחיים הציבורים, יו"ר התנועה שלי וגם ראש הממשלה שלי.

"אני שמח שהוא הודיע בקולו שהחלטתו היא להישאר ולהיאבק על חפותו, אני מאמין בחפותו ועכשיו רק נותר העניין הקטן שהצדק יצא לאור כמובן. אנחנו רואים חשש גדול שגם אם נתניהו זכאי הוא לא יזוכה". בדבריו יצא נגד הקולות בליכוד הקוראים להחלפתו של נתניהו: "אני מאוד לא אוהב קרבות ירושה כאילו שיש גופה. אין גופה ונתניהו ממשיך וראינו את ההצהרה המאוד חשובה שלו ואנחנו לימינו כאופוזיציה לוחמת להפלת הממשלה הרעה הזו".

אוחנה שלח מסר המתנגד להתמודדות לראשות המפלגה: "נתניהו הוא בשר ודם, אנחנו יודעים שיבוא יום אחרי נתניהו אבל כשיבוא היום נדבר, למה להקדים את המאוחר? אני חושב שזה לא דבר נכון. כל אחד לא רוצה להיות האחרון במירוץ, אז כל אחד חושב שהנה זה מעבר לפינה אז נגיד ונצא בהצהרות. לשמחתנו זה לא מעבר לפינה. ההצהרה של נתניהו ברורה, חדה וחותכת ואנחנו כולנו, לפחות רוב חברי הליכוד שמחים ונפעל להפיל את הממשלה".

לדבריו, כישחזרו לשלטון יחוקקו חוקים חדשים : "התכנית שלי היא מאוד סדורה ומגובשת. ברגע שיש לנו 61 אצבעות או יותר הדבר הראשון שנעשה הוא חוק צרפתי לכל חברי הכנסת משום אני רואה באיזו אימה חברי הכנסת מתרחקים מלעסוק בנושא המשפטי מהפחד שזה יתהפך עליהם, במובן זה שיש מי שאוחז בגרונם או באיברים אחרים.

"הדבר השני הוא פסקת התגברות שקובעת שהמילה האחרונה היא של הציבור באמצעות נבחריו, חברי הכנסת. הדבר השלישי הוא חוק יועמ"ש. היועץ המשפטי לממשלה הוא מוסד רב עוצמה ביותר ואין חוק שקובע מה תחומי הגזרה שלו, מה הסמכויות שלו. צריך להיות חוק שחוות דעתו איננה מחייבת את הממשלה. צריך להיות שינוי של שיטת בחירת השופטים כדי שנראה יותר פלורליזם ויותר מגוון בבתי המשפט, לתת פתח לדעות שונות שכן נמצאות בציבור אבל לא נמצאות בבית המשפט".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום