פרופ׳ האס על המנהיג האולטימטיבי שברח מכל פריימריז

פרופ' אלישע האס, יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי לשעבר, בשיחה מרתקת עם אורנה ישר על יכולות המנהיגות הנדירות כל כך שאפיינו את משה רבנו, וגם: מדוע לא זכה משה להכנס לארץ ישראל?

Artboard 22 copy 12
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בהגדה של פסח נעדר שמו של משה רבנו, בכדי להדגיש כי הקב"ה בעצמו הוא זה שחולל את הניסים הרבים במצרים וכמובן גם את הגאולה מהשעבוד. עם זאת, כל המהלך של יציאת מצרים התבצע בפועל על ידי שליחו הנאמן של הקב"ה, הלא הוא משה רבנו.

הפרופ' אלישע האס עומד על מעט מעומק דמותו של מי שהוא מגדיר "האיש החשוב ביותר בהיסטוריה האנושית כולה". מה עושה את משה רבנו למנהיג דגול כל כך, גם במדד אוניברסלי?

פרופ׳ האס מצביע על תכונה שבאה לידי ביטוי בהתנהגותו של משה רבנו בכמה הזדמנויות. עוד בצעירותו, כאשר יצא מארמון המלוכה של פרעה ונחשף להתנהגות אלימה של איש מצרי כלפי עבד עברי – קיבל משה החלטה לא פשוטה אך נכונה ומוצדקת והיכה את האיש המצרי. אירוע זה ועוד אחרים מעידים על תכונה מנהיגותית חיונית – יכולת לקבל החלטות.

מעבר לתכונות המנהיגות, מבהיר פרופ׳ האס כמה נדירה היכולת שהפגין משה רבנו כשהוטל עליו לקחת עם של עבדים, לגרום לו להאמין במפגש שלו עם גילוי השכינה במעמד הסנה, ומתוך כך להחדיר בעם את האידאה האלוקית המופשטת, שכל כך לא פשוט לעמוד על טיבה ולהאמין בה.

זה כמובן לא מסתיים כאן, משה רבנו המשיך להוביל את העם במהלך המסע הארוך במדבר, בסינרגיה מרשימה של כל שנים עשר השבטים השונים זה מזה.

מדוע, אם כן, לא זכה משה להכנס לארץ ישראל?

צפו בראיון המלא:

פרופ' אלישע האס: יש טרור אקדמי בישראל

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום