"גם במרכז הארץ יש המון דרכים לקרב ליהדות"

הרב מרדכי הכהן, רב קהילה ברמלה בראיון לנועם זיגמן על הגרעין בעיר

WhatsApp Image 2021-06-15 at 14.02.50 (2)

אנחנו ממשיכים לעסוק כמידי שבוע בגרעינים התורניים בערים המעורבות, הפעם בעיר רמלה. העיר השוכנת בסמיכות ללוד ושהכירה מקרוב את המהומות בשומר החומות, ממשיכה בהתעצמות המסורת והדת. איתנו הרב מרדכי הכהן – רב קהילה ברמלה.

ספר לנו קצת על העיר רמלה ועל הגרעין התורני שם.

אני כתושב רמלה, חבר גרעין תורני כבר 16 שנה מסתובב בשוק, אנשים עוצרים אותי-כבוד הרב תברך אותי, תברך את הילדה, שאלה כזו או אחרת. זה מבחינתי השוק של רמלה.

זה גם נותן לך סוג של גושפנקא שהיה נכון להגיע לכאן אם כך.

לגמרי, אני גדלתי בירוחם בישיבת ההסדר בירוחם 11 שנה, היתה לי שם תחושה שאם צריך ללכת בשליחות לעזור, לחזק יהדות אז צריך ללכת לפריפריה הרחוקה לפחות שעה שעה וחצי מהמרכז ובשנים האלו גיליתי שאפשר ממש במרכז הארץ יש המון מה לעשות, חיבור לעם ישראל על כל גווניו.

כמה מונה היום הגרעין שלכם?

לשמחתי המספר הוא לא מדויק, כלומר אם אני בודק כמה משפחות באו ממקומות אחרים כמונו בשביל להיות בעיר אז נאמר שאנחנו בסביבות ה90 או 100 משפחות. אבל כאשר עושים אירועים או דברים כאלו אז יש עוד הרבה הרבה משפחות שקשורות דרך הגנים, המעונות, בתי הכנסת, יש שבעה רבני קהילות כמוני אז באמת המעגלים הם חופפים ומתרחבים ב"ה.

כשאנחנו שומעים רמלה, לוד, כל הפריפריה זה אנשים שהם די מחוברים למסורת. זה יותר עבודה או פחות עבודה?

אם הזכרתי את המפגש בשוק, ברמלה זה לגיטימי לגמרי לשאול מישהו לאיזה בית כנסת אתה קשור? זה כאילו מובן מאליו שיהיה לאדם את בית הכנסת שלו אבל זה שהוא אומר שיש לו בית כנסת זה לא אומר בהכרח שהוא נמצא שם מעבר ליום כיפור, אזכרה של האבא. העבודה שלנו זה לראות איך אנחנו מחברים אותם הרבה יותר בשגרה.

לצפייה בראיון המלא:

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום