"מה יקרה כשתגיע רעידה של 6 ומעלה?"

יאיר ילובסקי, מנהל אגף חינוך במ.א עמק הירדן בראיון לנועם זיגמן בעקבות רעידות האדמה בשבוע האחרון

WhatsApp Image 2021-06-15 at 14.02.50 (2)

רעידת אדמה שניה הרעידה את הצפון השבוע תוך פרק זמן של יממה. זה מצטרף לרעידת אדמה נוספת שהייתה לפני כעשרה ימים אך מקורה היה באזור יוון. האם העובדה ששתי הרעידות האחרונות היו תוצרת ישראל זה משהו שצריך להלחיץ אותנו? איתנו יאיר ילובסקי מנהל אגף חינוך במועצה אזורית עמק הירדן.

זה די מלחיץ.

נכון, אתמול הרעידה השנייה בשעה 12:35 תפסה אותנו במועצה. המועצה בעמק הירדן נמצאת במבנה על עמודים והרגשנו את זה טוב טוב. אנחנו מבוגרים, צריך לחשוב מה קורה לילדים שזה פוגש אותם במסגרת הלימודים, שמתלווה לזה אזעקה והתראת פינוי.

העובדה שזה אירוע שני בתוך פחות מיממה זה בוודאי לא הוסיף לביטחון האישי שלכם, נכון?

כן. צריך להבין, מדובר בשני אירועים של שתי רעיודת אדמה בהפרש של כמה שעות שפוגשות את הילדים והנוער בתקופה שהיא גם ככה לא פשוטה עם כל הסיפור של הקורונה וכמה שאנחנו מדברים על העלייה במקרים מורכבים של מענים רגשיים כאלה ואחרים וכשמתווסף לכל הסיפור הזה עוד שתי רעידות אדמה זה בהחלט לא מקל עלינו.

איך אתם מסבירים לילדים, איך אתם עוזרים להם להתמודד עם הפחד הזה?

אני מחלק את זה ל2- במענה ההסברתי והבטיחותי כמובן אותם תרגולים שהילדים מכירים, של לצאת מהכיתה בצורה הבטוחה והמהירה ביותר זו תרגולת שהם עשו אין ספור פעמים. כמעט שכחנו את זה כשהתחילה הקורונה אבל זה מה שמערכת החינוך היתה מתרגלת פעם פעמיים בשנה. המענה השני הוא המענה הרגשי באמצעות השירות הפסיכולוגי החינוכי שפועל במועצות האיזוריות וגם אצלנו בעמק הירדן. יועצות בתי הספר, המחנכים והמחנכות מקבלים כלים כיצד להתמודד ואיך להסביר לילדים.

היה לכם אתמול פעילות רבה בגלל זה?

צריך להבין, בחלק גדול מהכיתות אין הרבה תלמידים בימים אלה, אבל כמובן כבר אתמול הצוותים החינוכיים התחילו לדבר וכאשר היתה רעידת האדמה השנייה הבנו שיש צורך לתת מענים יותר משמעותיים ויחד עם מנהלת השירות הפסיכולוגי החינוכי וצוות הפסיכולוגים והפסיכולוגיות החינוכיות הנחנו את הצוותים לתדרך את המורים והמורות בכל מקום שיש צורך לתת מענה לילדה או ילד תוצאה מלחץ או חרדה לספק להם את המענה הנדרש.

בוא נדבר רגע על המבוגרים, איך המבוגרים מתמודדים עם זה? מה עושים עם דבר כזה?

קודם כל זה מלחיץ, ברגע שאתה מבין שאתה בסיטואציה של רעידת אדמה זה מלחיץ אבל זה מלחיץ אותי כי אני מסתכל על זה ברמה המערכתית. כמנהל אגף חינוך, כמישהו שהוא בתוך מועצה-מה שמלחיץ זה מה יקרה חס וחלילה כשתגיע רעידה לא של 3 נקודה משהו אלא של 6 נקודה משהו ומעלה. בתי הספר ומוסדות החינוך, מוסדות ציבור הם לא נמצאים במצב שיוכלו ברוב המקרים להשאר שלמים.

לצפייה בראיון המלא:

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום