התפתחות בחקירת NSO: ראשי ערים הודבקו בתוכנה

תכנת 'פגסוס' שימשה את המשטרה נגד ראשי ערים במטרה למצוא ראיות נגדם.

Artboard 22 copy 12
צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר נחשפה בעיתון "כלכליסט" פרשיית NSO בשימוש המשטרה, ואף פורסם מקרה ספציפי בו המשטרה השתמשה בתוכנת הריגול נגד אזרחים מבלי שנפתחה נגדם חקירה. הבוקר פורסמו מקרים נוספים בהם המשטרה השתמשה בתוכנה, ביניהם ראשי ערים ואנשים המעורבים בפרשות נתניהו.

על פי הפרסומים, מדובר ב-3 ראשי ערים שהמשטרה שתלה במכשיר הטלפון שלהם תוכנת 'פגסוס', אבל לאחר חקירה וחיפוש בטלפונים של בני משפחותיהם התיקים נסגרו. באחד המקרים נפרץ הטלפון של אחד מראשי הערים, אך לא מצאו דבר. לאחר מכן המשטרה 'הדביקה' גם את המכשיר של אשת ראש העיר, וגילו שהיא משוחחת עם קבלן, שיח חברי בלבד. המשטרה ביקשה צו להאזנות סתר בטענה שראש העיר מנהל שיחות עם הקבלן דרך אישתו, לאחר חקירות ומעצר של ראש העיר התיק נסגר ללא ראיות.

בחירת ראשי הערים נעשתה ללא מידע רציני, פעמים רבות על פי 'תחושת בטן' או מידע אנונימי שהגיע. ביוני 2016 מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשייך קיים שיחה לבכירים במשטרה על ראשי ערים המבצעים עבירות פליליות. השיחה הזו גרמה להחדרת התוכנה למכשיריהם של ראשי הערים במטרה למצוא כמה שיותר עבירות.

ככל הנראה אחד האישים שסומנו ע"י המשטרה הוא איל ההון ג'יימס פארקר, בזמן שנחשד במתן טובות הנאה לנתניהו, יחד עם כמה מעוזריו של נתניהו שבמכשיריהם התוקנה התוכנה. אחת המטרות להאזנת סתר לפארקר הייתה לבדוק האם הוא מקבל פניות מנתניהו או מי ממשפחתו על מנת שישנה את גרסתו ויוביל לשיבוש החקירה.

מהמשטרה נמסר כי היא "פועלת אך ורק על פי חוק. כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט. ככל שיש בידיכם חומרים שיש בהם להצביע על ביצוע עבירה שלכאורה נעשתה נבקש כי תעבירו במהירות האפשרית לרשויות".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום