כיצד ״כבשו״ היהודים את מערת המכפלה?

בועז העצני, פובליציסט ואיש התיישבות, מסביר בראיון לעו"ד זיו מאור כיצד הציבו היהודים במערת המכפלה עובדות בשטח - שנשארות עד היום

Artboard 22 copy 12
Photo by Gershon Elinson/Flash90

בועז העצני מבהיר כי המצב כיום – בו ניתנת כניסה חופשית ליהודים למערת המכפלה – לא תמיד היה כזה: "מי שזוכר את המצב בעבר צובט את עצמו כדי להאמין". אחרי מלחמת ששת הימים, שר הביטחון דאז משה דיין, נתן את השליטה במערת המכפלה ובהר הבית לווקף. היהודים מצאו את עצמם אז כ"תיירים במסגד".

משה דיין הורה לרב גורן לסלק את תשמישי הקדושה ואת דגל ישראל שהכניס למערת המכפלה בזמן המלחמה, אך הרב סירב. בהמשך, שרה נחשון, תושבת קריית ארבע, נכנסה למערה בשעות הביקור ולא יצאה ממנה גם עם סיומן. לאחר שהתמידה בכך יום אחר יום "נפרץ עניין שעות הביקור ליהודים".

בהמשך, הכניסו המתפללים היהודים למקום כיסאות, בניגוד לנהוג במסגד. הדבר התאפשר לאחר שאיימו בפניה לבג"ץ כשלא קיבלו מענה מראש הממשלה ומשר הביטחון.

אחר כך כבשו היהודים את זכותם להתחתן ולערוך ברית במקום – בניגוד לאיסור המוסלמי – "השמים לא נפלו, ומאז מותר לערוך שם את הטקסים הללו".

צפו בראיון המלא

"בג"ץ עובד כמו מכונה כדי שיהיה כאן רוב מוסלמי"

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

השכל הישר + תעוזה החלטית תמיד עושים את ההבדל עם הנצח המקים מחדש את מולדתו ההסטורית, אין מי שיכול להתנגד לו רק אם הוא עצמו מגובה באחיו. שעור טוב לכל הסמEלים אשר לא מכבדים את נצח ישראל.

Tim
Tim
1 שנה לפני

While visiting the War memorial I met retired military officers who confirmed story of when they asked the POW’s why did the surrender when they outnumbered our Israeli troops 5 to 1 ? They responded by saying they were fearful by the giants with swords they saw that were behind you ready to destroy us.

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום