סוף לבידודים

החל מיום חמישי הבא ילדים בני 0-18 אשר נחשפו לחולה מאומת לא יכנסו לבידוד.

Artboard 22 copy 12
צילום: ריבקין פנטון, פלאש 90.

בסוף השבוע שעבר(חמישי), בהצהרה משותפת לראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון  ושר הבריאות ניצן הורוביץ, הציגו השלושה את המתווה החדש, מיום חמישי יבוטלו הבידודים עד גיל 18 וגם מחוסנים ידרשו לשתי בדיקות ביתיות בשבוע. מאומתים לא יוכלו להגיע למסגרות החינוך, והבדיקות – יחולקו בחינם לתלמידים.

על פי הסכמות שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט, החל מיום חמישי הבא ילדים בני 0-18 אשר נחשפו לחולה מאומת לא יכנסו לבידוד. כולם יצטרכו בשתי בדיקות שבועיות – ללא הבדלים בין מחוסנים ולא מחוסנים. מדובר בשתי בדיקות ביתיות שיערכו בימי ראשון ורביעי, אחריהן יצטרכו להראות אישור תוצאה שלילית בכניסה למוסד החינוכי.

עם זאת, לא תהיה דרישה לבדיקה מוסדית בגילי גן ויסודי. מי שיאובחן כמאומת נשאר בבידוד ולא יורשה לחזור לבית הספר עד שיצא שלילי. עוד נכתב במתווה החדש כי מי שכן יבוא במגע עם מאומת – לא יזדקק בבדיקה נוספת מעבר לשתיים השבועיות הקבועות. האישורים שיונפקו יהיו תקפים גם מעבר לשעות אחר הצהריים.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית – לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית – התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

במשרד הבריאות הדגישו כי תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום