רעידת אדמה הורגשה ברחבי ישראל

עיקר הדיווחים על הרגשת הרעידה נרשמו בצפון הארץ.

Artboard 22 copy 12
צילום: יוסי אלוני, פלאש 90.

רעידת אדמה הורגשה הלילה (בין שבת לראשון) ברחבי ישראל – כך הודיעו במכון הגיאולוגי בישראל. עיקר הדיווחים על הרגשת הרעידה נרשמו בצפון הארץ, אך גם במרכז ובדרום היו אנשים שחשו את רעידת האדמה. גם בירדן ובלבנון דווח על הרגשת הרעידות. על פי של המכון הגיאולוגי בישראל, רעידת האדמה התרחשה בשעה 23:36. עוצמת הרעש הייתה 3.7 בסולם ריכטר, והוא התרחש בעמק הירדן, כ-19 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן וסמוך לקיבוץ גשר. מנגד, המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני עוצמת הרעש הייתה מעט חזקה יותר ועמד על 4.1, ועומקו היה כ-2 ק"מ מתחת לפני הקרקע.

מהמשטרה נמסר כי נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100 על רעידת האדמה, אך עד כה לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה מפני צונאמי בשל הרעשים. סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו כי אזעקות מקומיות בעפולה ובית שאן התריעו מפני האירוע, והתושבים נקראו שלא לצאת מבתיהם.

זוהי הפעם השלישית בחודש האחרון שבה רעידת אדמה מורגשת בישראל, אך הפעם הראשונה שבה הרעש מתרחש בישראל עצמה. ב-29 בדצמבר רעידה בעוצמה של 6.1 התרחשה סמוך לאי כרתים שביוון, ועל פי דיווחים רבים הורגשה גם במספר מקומות בישראל. בין השאר דווח על הרגשת הרעש ביישובים במרכז הארץ, בינים רעננה, חולון ויפו, וכן בבאר שבע ובירושלים.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום