משרד התרבות הודיע על חבילת סיוע לעולם התרבות

מיליוני שקלים יעברו לצורך סיוע לאמנים ואנשי תרבות שנפגעו בקורונה

Artboard 22 copy 12

בצל משבר הקורונה משרדי האוצר, התרבות והספורט סיכמו על חבילת סיוע לעולם התרבות לחודשים ינואר-פברואר. הסיוע יכלול תמיכה בשחקנים, עובדי במה, אומנים עצמאיים, תמיכה באומנים המופיעים במסגרת סל תרבות והצגות ילדים, מוסדות התרבות והיכלי התרבות.

חבילת הסיוע כוללת:

28 מיליון שקלים יועברו למוסדות התרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף וכן ישמשו לשלם לעובדים העצמאיים שהיו שותפים בכל מופע, הצגה או אירוע שבוטלו.

10 מיליון שקלים לצורך סיוע לאומנים שעובדים תחת סל תרבות ושנפגעו באופן קשה בשל הירידה בפעילויות ובמופעים לילדים בבתי הספר ובכלל, באמצעות רכש מאות מופעים מכלל האומנים על ידי המדינה באופן מיידי.

50 מיליון שקלים שיועברו לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות בכל הארץ, 12 מיליון שקלים יופנו למופעים בדגש על הזמנה וסיוע דרך היכלי התרבות בערים שיש תחתם היכלים ו-38 מיליון שקלים יועברו דרך מבחן סל"ע שמשרד התרבות מחדש בשנה זו.

יוגדל תקציב הקרן לאומנים במצוקה כך שיעמוד על 6 מיליון שקלים. המשרדים יפעלו להרחיב ככל האפשר את הקריטריונים להגשת בקשה לסיוע כך שיכללו גם עובדי במה.

הרחבת פעילות יום הקולנוע הישראלי במהלך שנת 2022, לאחר התמתנות התחלואה.

בארגון שח"ם (איגוד השחקנים והשחקניות) שאנשיו הפגינו אתמול (שלישי) נגד התנהלות הממשלה מסרו: "ההודעה לתקשורת של משרד התרבות ומשרד האוצר היא התקדמות חיובית אך אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. בשורה התחתונה, כספי פיצוי צריכים להגיע לכיסם של אמנים, יוצרים ועובדי במה. אם הכסף יישאר בידי המוסדות – לא עשינו הרבה. לכן, בימים הקרובים אנחנו נלמד את האותיות הקטנות של המתווה ונוודא שכסף מגיע למי שבאמת צריך אותו".

מובילי המחאה הביעו כעס על המתווה והודיעו: "החל מהלילה תקום עיר אוהלים מחוץ לביתו של ליברמן. זה מאבק על החיים שלנו, ונלך כאן עד הסוף. שוב בוחרת הממשלה לתת כספים לגופים מוסדיים שנתמכים על ידה ממילא, תוך שהיא ממשיכה להזניח ענפים שלמים שחווים 100 אחוזי ביטול בגל החמישי ולא זוכים לכל מענה".

צילום: תומר נויברג, פלאש 90. 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום