"יש ענפים שלמים שנמחקו כתוצאה מהקורונה"

יו"ר הוועדה לעסקים קטנים: " 550,000 בעלי עסקים ייצאו לרחובות!"

Artboard 22 copy 12

 

לפי הנתונים על מצב העסקים הקטנים, עולה כי אשתקד, ב-2021, על אף שנסגרו עסקים רבים, ישנם גם רבים שנפתחו. לדברי יו"ר הוועדה לעסקים קטנים בלשכת המסחר, ניצן ארליך, אין בזה אמת. מאחורי הדוחות הללו ישנם בעלי עסקים רבים שנלחמים בחזית המשק, על לחמם וניתן לעזור להם בדרכים אחרות מאשר פיצוי כספי.

 

 

מה מצב העסקים הקטנים היום בישראל?

 

ארליך: 75,000 בתי עסק נסגרו לאחרונה , מי שביקר בבן יהודה בתל אביב, רואה שכל החנויות שם סגורות, כל המסעדות לתיירים סגורות, חנויות של מתנות, ומסעדות סיניות לתיירים סגורות. כי למעשה מה שלא מספרים זה שיש ענפים שלמים שכתוצאה מהקורונה נעלמו. מדובר למעשה במעגלים . מה זה אומר מעגלים? כולם מדברים על חנויות הבגדים הגדולות כגון חברת פוקס, שכיוון שעונת החורף, כולם צריכים בגדים. אך, כשאת מדברת למשל על נושא של תיירות יש שבעה שמונה מעגלים סביב הענף הזה, כגון: מדריך הטיולים, האוטובוס, האטרקציות שהתייר רואה בדרך, למשל חנויות של מוצרי ים המלח שכולן כיום בירידה משמעותית במכירות, וכל החנויות מסביב. מעגל המטפלים שנותנים שירותים בבית מלון, קוסמטיקה , מעסים. כל ספקי בתי המלון כגון, שרותי הכביסה, הספא. הכול מת.

 

מה היית מציע לעשות במקום פיצוי?

 

הייתי מציע לעשות מה שעשה ראש עיריית תל אביב, לעצור את הארנונה, לא לבטל אותה, אלא לדחות.  ועניין נוסף- לשלם ימי בידוד, שמעבר לחמישה ימים, לא מגיעים לעבודה, ענין שלישי, אלו הבנקים שלא מראים שותפות במצב. ככל שהמצב בארץ פחות טוב, ככה הבנקים מראים יותר רווחיות. אין בפועל קרן הלוואות בערבות המדינה.

 

לא אמור להיות פיקוח על התנהלות הבנקים?

 

אף אחד לא מפקח על זה.איך הבנקים ייתנו כסף לעסק שמצבו קשה.רצוי שהבנק ייתן כסף, ויש מדינה שתהיה ערבה והיא תעזור.

 

איך אתה מציע לתמוך בעסקים הקטנים?

 

להגדיל מסגרות אשראי לעסקים. גם אם יגדילו ל10-20% מהעסקים, העיקר שיגדילו. כרגע, אין מי שמנהל את הסיטואציה הזו, זה כמו בעמוד ענן שיורדים טילים. טילים רפואיים ולא פיזיים, אז מה שיקרה זה שהחזק שורד, כגון רשתות הפארם שמוכרות בדיקת קורונה ב100 ₪. וכולם עושים חגיגה עלינו, והעוסקים מורשים הולכים הביתה.

 

אז אין עם מי לדבר בממשלה?

 

בממשלה לא מבינים את המהלך, הם מקבלים משכורת חודשית ולא מעניין אותם מצב העצמאיים.מה שקורה בבנקים זה שהדוחות שלהם בעוד שנה יהיו הכי טובים אי פעם.

 

יש הבדל בין הבנקים השונים?

 לא, כולם אותו דבר.

 

איזה מהלך אתם בוועדה לעסקים קטנים, מתכננים לעשות? 

כול להיות שנצטרך לצאת לרחובות. העצמאים הם כ 550,000 עסקים בארץ, אם הם היו יוצאים להפגנה זה כח פוליטי עצום, הם היו קובעים מי יהיה ראש הממשלה. היום כל מפלגה היא מפלגה של אינטרסים. בואו תצביעו למפלגה שתדאג לכם לאינטרסים. אנחנו כיום ברחוב וזה לא מעניין אף אחד.

 

איך אתה מסביר את הנתונים שמראים שנפתחו השנה עשרות אלפי בתי עסקים?

 מעבר מפטור למורשה זה סגירת ופתיחת עסק ולכן המספרים האלה בככל לא נכונים. סיבוב בחנויות כבר נותן את התמונה.

 

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום