ניסוי מוצלח במערכת ההגנה האווירית 'חץ 3'

במשרד הביטחון הושלם ניסוי במערכת המסוגלת ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה.

Artboard 22 copy 12
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

 

מנהלת 'חומה' במשרד הבטחון השלימו הבוקר (שלישי) יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים ניסוי מוצלח במערכת הישראלית 'חץ 3' המיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ, בהובלת התעשייה האווירית, והוא דימה התמודדות עם מטח טילים בליסטיים שמשוגרים לעבר שטח ישראל במקביל. המערכת נמצאת בשימוש פעיל, החידוש בניסוי היה היציאה של שני טילים מהמערכת במקביל, דבר שיסייע לעמוד בפני מתקפה של מספר טילים.

מערך המכ"מים המבצעי של מערכת ה"חץ" גילה את המטרה והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר ניתח את הנתונים וביצע תכנון מלא ליירטה. עם השלמת התכנון, שוגרו לעבר המטרה שני מיירטי "חץ 3", אשר השלימו את משימתם בהצלחה.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מברך על הניסוי המוצלח וחסר התקדים שמצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל, שמובלת על-ידי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות. צעד אחר צעד, פיתוח אחר פיתוח, אנחנו שומרים על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מול האיומים המתפתחים במרחב ומאפשרים לישראל את חופש הפעולה ההתקפי מול אויבנו, מתוך ההבנה שההגנה הטובה ביותר מאפשרת את ההתקפה האפקטיבית ביותר".

ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, אדמירל ג'ון היל, הביע סיפוק מתוצאות הניסוי: "הניסוי תוכנן לאתגר את כל מרכיבי 'חץ 3' והביצוע היה מצוין. המידע שנאסף בניסוי יסייע בפיתוחים עתידיים של המערכת. אנו נמשיך לסייע למדינת ישראל לשדרג את יכולותיה".

 

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום