כ-1,200 בחורי ישיבות השתתפו בסדר ט"ו בשבט בישיבת חומש

אמש (ראשון) הגיעו למעלה מאלף בחורי ישיבות מכל הארץ לסדר ט"ו בשבט בישיבת חומש

Artboard 22 copy 12

 

בחומש ממשיכים במאבק נגד הכוונה לפנות ולהרוס את הישיבה ביישוב. אמש צעדו משבי שומרון ליישוב חומש כ1,200 תלמידי ישיבות מכל הארץ שהצליחו לעקוף את מחסומי הצבא שהוקמו לאחר רצח יהודה דימנטמן הי"ד ומאז חוסמים את הכניסה לצפון השומרון בפני יהודים. הם צעדו ברגל דרך כפרים ערביים, בליווי יוצאי יחידות צבאיות נושאות נשק, כאשר במהלך הצעדה פלסטינים מהכפר הסמוך ניסו לפגוע בצועדים באמצעות השלכת אבנים. כשהגיעו לישיבה התקיים שם סדר ט"ו בשבט חגיגי בהשתתפות משפחתו של יהודה דימנטמן, רבנים וחברי כנסת. האירוע נערך לציון השלושים להרצחו של דימנטמן הי"ד.

 

מישיבת חומש נמסר כי בדרכם למקום, נתקלו הצועדים בכוחות צה"ל שניסו לחסום את דרכם ולמנוע מהם להגיע לחומש, בטענה כי מדובר באיסור על פי "חוק ההתנתקות" ולא איפשרו כניסת כלי רכב לכביש הגישה לחומש. הבחורים עקפו את המחסומים, וצעדו רגלית דרך השטח לעבר היישוב. בישיבת חומש מדגישים כי מדובר במחסומים שלא הוצבו בציר המוביל לחומש כבר כמעט עשור – מה שמעיד היטב על הצעדים הבאים שמתכוונים לנקוט בממשלה ובמערכת הביטחון נגד המשך ההתיישבות היהודית במקום.

 

בישיבה אומרים כי "בחודש האחרון אנחנו טוענים לקיומה של תוכנית מסודרת לביצוע התנתקות שניה בחומש. תוכנית שהתקבלה בדרג המדיני וקיבלה תאוצה עם הפיגוע הרצחני. אנחנו נעשה כל שיבכולתנו כדי למנוע מתן פרס לטרור וכדי להחזיר את הישיבה למסלול החיים הסדיר אותו ניהלה ב-15 השנים האחרונות – ללא מחסומים, ללא בסיס מג"ב קבוע במקום שנועד להצר את צעדי ההתיישבות היהודית בחומש, וכמובן ללא כתבי אישום בעוון ההתנתקות כמו זה שקיבל אך ביום שישי האחרון תלמיד הישיבה".

הרב נתנאל יוסיפון, שמנחה כל שנה את האירוע, הדגיש שייחודו של האירוע "בכך שכל הפירות והעוגיות הם מיבול ארצנו הקדושה, ואין דבר יותר מתאים מלעשות זאת כשהבוץ של חומש בו בוססו המשתתפים בדרך הארוכה לחומש דבוק לרגליים". לדבריו, "ארץ ישראל נדבקת בנו מבחוץ דרך הבוץ ואנו נדבקים בה מבפנים כשפירותיה נבלעים בתוכנו. ייחודו של האירוע גם בכך שלא רק צעדנו ברגלינו וכבשנו את הארץ, אלא חיפשנו להתמלא בתוכן הפנימי שבה".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום