כל סודות התמר

הוא מככב על שולחן החג וכבר שנים שישראלים רבים צורכים אותו לאורך השנה כולה, על סגולות התמר והקשר לט"ו בשבט.

פאנזינג יום חמישי

 

 

תמרים- זהו הפרי שסביר להניח שתמצאו בכל שולחן ט"ו בשבט וסגולותיו רבות. הוא נחשב כמונע את מחלת הסרטן ל"ע, ואף מצוי בשפע כל השנה. מה שמוסיף ליתרונותיו הוא שהוא נמכר בצורתו הטיבעית, מן העץ ישר לצלחת. לכן החלטנו החג הזה לברר את סגולותיו  של התמר, את הקשר לט"ו בשבט וגם בדקנו ברשתות השיווק ואצל החקלאים השונים, מהם המחירים לק"ג תמר מזן מג'הול הכה פופולארי בישראל. לפניכם התוצאות.

 

ט"ו בשבט, חמישה עשר בשבט, הוא ראש השנה לאילנות, ונזכר עוד בתקופת המשנה. יש לתאריך זה גם השפעה על המצוות התלויות בארץ. בקהילות הגולה נהגו לאכול פירות משבעת המינים ביום זה, וכך לציין את הקשר העמוק לארץ ישראל. מתוך שבעת המינים ושלל הפירות, בחרנו הפעם להתמקד בתמר. "צדיק כתמר יפרח " (תהלים צ"ב 13).עם ישראל נמשל לתמר, מדוע? נאמר במדרש שכשם שבעץ התמר אין פסולת והוא משמש לאכילה, הכפות לסיכוך וכך הלאה כך הם ישראל, אין בהם פסולת. חלקם יודעי מקרא, משנה ועוד (בראשית רבה מא, א).

 

התמר הינו אף אחד משבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל, למרות שבתורה לא הוזכר השם תמר במפורש,חז"ל פירשו את הפסוק " ארץ זית שמן ודבש", מרמז במילה דבש לתמר. התמר אף  ידוע בסגולותיו הרבות, ועשיר בחומרים מזינים: ויטמינים, כגון, תיאמין, ריבופלאבין, ניאצין, חומצה פולית. ניתן למצוא בתמרים מינרלים חיוניים, כגון, סידן, ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, מגנזיום אבץ וסיבים תזונתיים. אם כי בתמרים יש ערכים גבוהים של קלוריות, כאשר במאה גרם יש עד 314 קלוריות.  אולי זו הסיבה שבט"ו בשבט, זהו הפרי שתמצאו בכל שולחן. גם בשל סגולותיו הרבות וגם העובדה שהוא נאכל בצורתו המקורית. לח או יבש. תמר מג'האול הינו הזן השמיש ביותר מבחינה מסחרית ובארצינו הוא גדל לאורך השבר הסורי אפריקאי מהכנרת עד הערבה. אז כמה זה עולה לנו?

 

טבלת המחירים ל-1 ק"ג תמרים, מזן מג'הול:

 

 

רמי לוי 14.10 ₪
שופרסל אונליין 17.90 ₪
ויקטורי 19.90 ₪
שוק לוינסקי 16 ₪
על המשקל 15 ₪

 

 

ברשתות השונות רמי לוי מוביל באופן מובהק במחירו הנמוך לק"ג תמרים. לעומת שופרסל וויקטורי, שם המחירים נעים בין-3.80-5.80 ₪. לחובבי השווקים ניתן לקנות משוק לוינסקי, בלמה, במחיר מעט גבוה מרמי לוי , והם אף מבצעים משלוחים. גם רשת על המשקל הובילה במחירה הנמוך ואף שם יש אפשרות למשלוחים. אלא שאז יש לשים לב לעלות המשלוח, מה שעשוי לייקר במעט את המחיר.

 

 

צילום: הדס פרוש פלאש 90.

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום