הממשלה התקפלה:הנטיעות בנגב ייעצרו

נצחון לרע"מ, אחרי המאבקים של הבדואים בנגב הושגה הסכמה על עצירת הנטיעות והתחלת מו"מ.

MK Itamar Ben Gvir plant a tree outside the Bedouin village of Mulada, in the Negev desert, southern Israel, January 12, 2022. Photo by Flash90 *** Local Caption *** איתמר בן גביר
נטיעות
בדואים
טו בשבט
מולדה

 

בשבוע האחרון התחולל מאבק  לאחר שקק"ל החלו בנטיעות בנגב. הנטיעות הופסקו ע"י ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לפני מספר שנים, וחודשו בשבוע שעבר. חידוש הנטיעות גרר עימותים קשים באזור באר שבע, הבדואים שרפו צמיגים וזרקו אבנים על שוטרים.

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן (יש עתיד) הגיע להסכמה עם הבדואים בנגב ולפיה יופסקו נטיעות קק"ל עוד היום (רביעי). על פי הדיווח של העיתונאי בן כספית, השר כהן, הממונה על הסדרת הבדואים, סיכם עם הצדדים כי הטרקטורים יעזבו את השטח במהלך היום, ולאחר מכן ישבו הצדדים למשא ומתן על מנת להגיע לעמק השווה בסוגיית הנטיעות.

ח"כ בן גביר בתגובה: "ממשלת בנט מחשיכה את טיפת האור שנותרה ליהודי הנגב. הכניעה למנסור עבאס והעובדה שהמדינה נושאת ונותנת עם פורעי חוק ועוצרת את הנטיעות היא לא רק פרס לטרור ועידוד אלימות אלא גם הרמת דגל לבן של המדינה כלפי הפורעים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה: "יום עצוב למדינה היהודית. ממשלת ישראל נכנעה לטרור ולאלימות של שלוחת חמאס בישראל. מדינת ישראל נמכרה לתנועה האיסלאמית, ואין קו אדום שהממשלה הזאת לא תחצה כדי לשרוד פוליטית. עצירת הנטיעות באדמות המדינה ככניעה לרע"מ היא חרפה שאין עליה מחילה. ממשלת בנט – עבאס מסכנת את המשך המפעל הציוני".

קרדיט צילום: פלאש 90.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום