מנכ״ל רגבים על מדינת "בדואיסטן" שהוקמה בנגב

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים בראיון למנורה חזני על מדינת הבדואים בנגב והספר החדש שיוצא בקרוב.

לוגו-ערוץ-אקטואליה-TOV

הגניבות של הנשק זה בעיקר מהבונקרים וממחסני התחמושת של צה"ל

 

האם הנגב בידינו? גניבות ציוד ונשק צהלי, יריות ברחובות הערים הגדולות והטרדה של נשים על ידי בני מיעוטים- כל אלו הפכו לשיגרה בנגב. תושבי הנגב טוענים כי המשטרה אינה פועלת מספיק למיגור התופעות. ארגון רגבים מנהל מעקב אחרי הפשיעה בנגב ועומד להוציא ספר שחושף את חוסר המשילות בנגב. נמצא איתנו מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים

 

 

בוא נצפה רגע בסרטון. מה ראינו כאן?

 

 

אחד מהסרטונים הרבים שאנחנו תיעדנו את הפעילות הבלתי חוקית של כנופיות בתוך שטחי האש של צה"ל בדרום. מה שראינו פה זה בעצם  חולייה שבאה לפרק ברזל. צה"ל מפזר בשטחי האש מטרות דמה בשביל הטנקים, בשביל חיל האוויר-כל מיני רכבים ישנים. מה שקורה זה שהבדואים באים ומתחילים לפרק את המטרות האלה בשביל ברזל, והם באים עם מסורים ומנסרים את חלקי הברזל. אבל יש גם גידולי קנאביס שמגדלים בשטחי האש, השתוללויות בדרכים, זו תופעה אחת מיני רבות שקורות בנגב.

 

 

יש גם גניבות של ממש נשק, גם את ראיתם במעקבים שלכם?

 

 

בוודאי. הגניבות של הנשק זה בעיקר מהבונקרים וממחסני התחמושת של צה"ל, את זה אנחנו לא הצלחנו לתעד. התיעודים שלנו זה בעיקר של גניבות ברזל, ציוד אישי מחיילי צה"ל שנמצאים באימונים בשטחים. מדי פעם גם רואים גניבה של תחמושת אבל נשקים אנחנו לא רואים עדיין.

 

 

 

 

 

 

אנחנו רואים פה סרטונים, מעקב, זה התפקיד שלכם לעשות את כל זה?

 

 

ממש לא. האסטרטגיה של רגבים זה לגרום למדינה לעשות את מה שהמדינה אמורה לעשות. במקומות שבהם המדינה לא מתפקדת לפעמים אנחנו באים כדי לעזור למדינה להבין מה היא אמורה לעשות. על מנת להציף את התופעה הזו יש לנו את רכזי הדרום שהם מנסים לתפוס את האנשים האלה. יש גם יחידות של מתנדבים במיוחד בסופי שבוע שאז מותר להכנס לשטחי האש שהם מסתובבים עם רכבי ארבע על ארבע ומפקחים.

 

 

 

וזה עובד? הפעילות שלכם מניעה את המשטרה לפעול או שהמערב הפרוע זה כאן?

 

 

חד משמעית כן. לדוגמה התופעה של גניבות משטחי אש זו תופעה שאנחנו התחלנו להציף כבר לפני כעשור בכלי התקשורת, בדיונים בוועדת חו"ב, בכתבות בכלי התקשורת המרכזיים מה שגורם בסופו של דבר לצבא ולמשטרה להכנס באופן הרבה יותר רציני לסיפור. הסיפור של הקנאביס אנחנו חשפנו בכלי התקשורת המרכזיים ב- 2018, עד אז אנשים לא הכירו את העניין. מאז שחשפנו את זה גם הצבא וגם המשטרה נכנסו לאירוע. זה לא במאה אחוז, אבל הם לפחות עושים השתדלות מסויימת.

 

 

צפו בראיון המלא עם מנורה חזני.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום