"אנשי הימין בממשלה הזאת לא עושים מאמץ כדי להראות שאכפת להם מההתיישבות בגבעות"

אריאל דנינו מגבעת 'קומי אורי' בראיון עם יוסף רוסו על מצב הגבעות ביו"ש, היחסים עם הממשלה והיחס מהציבור.

Artboard 22 copy 12

 

 

בתוך כל השיח הפוליטי והרפורמות, הציבור לא מודע לתמונה המאוד לא פשוטה שמתרחשת כבר חודשים ארוכים ביהודה ושומרון. על החורבן בחומש שמענו היטב בגלל יהודה דימנטמן הי"ד אבל ממש במקביל רק בימים האחרונים הוחרבו לפחות 4 נקודות התיישבות נוספות. מה שאנחנו מכנים, חלק בכבוד וחלק בפחות כבוד, הגבעות. צעירי ההתיישבות האלה, מנסים להיאחז בעיקשות בנקודות התיישבות חדשות. היכולת שלהם לראות את ביתם מוחרב פעם אחרי פעם הוא בעיניי משהו בלתי נתפס. את אריאל דנינו מקומי אורי שליד יצהר, פגשתי בסיור מערכת עולם קטן שעשינו לפני כחודש. מצאנו שם צעירים פצועים שמנסים להרים את הרוח לעצמם ולמפעלם.

מעניין אותי קודם כל לדעת מה מצב הבתים מאז הפעם האחרונה שהיינו בקומי אורי?

 

ב"ה הבית שלנו עדיין קיים, אבל קראוון שהבאנו שהיה מיועד לקליטה של משפחה נוספת וכל מיני עבודות שרצינו לעשות לא מתאפשרות בגבעה, הקראוון נהרס בערך 48 שעות אחרי שהבאנו אותו, יום שישי כמה שעות לפני שבת הביאו כוחות גדולים של משטרה והרסו באלימות קשה את הקראוון, נפצעו כמה וכמה תושבים. מאז הם מגיעים כל כמה שעות עושים סיור כדי לבדוק שלא בונים את הקראוון או מכניסים חומרי בנייה.

 

אני יודע שהיה פינוי בטל בנימין ליד תפוח, באוהבי י-ה, וכמובן בחומש. אלה נקודות שלדעתי בימים האחרונים ממש.

 

 

נכון, ובעצם אני חושב שמה שאפשר להדגיש פה שעל הרס אנשים שומעים, מה שלפעמים קצת עובר לנו מתחת לרדאר זה הפעולות שהם עושים כדי למנוע בנייה-הסיורים, העצירות, האכיפה המוגברת. אני הצלחתי להגיע לחומש לפני כמה ימים ופתחו לי את הבגאז' לבדוק שאין שם איזה פטיש או מסמר כדי שלא יצליחו לבנות. ב"ה יהודים צדיקים מצליחים לבנות למרות הקשיים האלה ומיד אחרי שבונים איזה אוהל קטן בחומש, קראוון קטן בקומי אורי, מבנה פח בגבעת אוהבי י-ה אנחנו רואים את הכוחות מגיעים. אנחנו כמובן לא רואים אותם בנגב, בגליל בכל מיני מקומות ששם הם שכחו איך להרוס בתים לא חוקיים. העיקר לא לתת להתיישבות היהודית לעלות ולהצליח להתפתח.

 

יש שינוי בין המדיניות של הממשלה הנוכחית לבין הממשלה הקודמת? כי זו לא פעם ראשונה שקורים דברים כאלה.

 

זה לא סוד שהגבעות והמאחזים סבלו מפינויים גם בימי הממשלה הקודמת גם בממשלות שלפניה. היה תמיד הריסות ופינויים אבל אני חושבת שבממשלה הזאת יש עליית מדרגה מאוד חמורה בעיקר כדי למנוע בניה, שזה כוחות עצומים שמושקעים רק כדי למנוע את האפשרות של להכניס כמה חומרי בנייה. וגם המסירות של הריסות שאנחנו רואים הריסות שמתבצעות בימי שישי לפני שבת או ממש בתוך שבעה על חבר שנרצח. אז נכון, המצב של הגבעות אף פעם לא היה מזהיר ומדינת ישראל אף פעם לא השכילה לבוא ולהגיד-אנחנו רוצים את הדבר הזה אבל התנכלות כזאת אני לא זוכר.

 

יש לכם איזשהם נקודות מגע עם גורמי הימין בממשלה?

 

בממשלה הזאת לי אישית אין דברים כאלה, לצערי אני גם כבר לא מאמין להם, הם לא הוכיחו את עצמם בכלום. מאז שהם הקימו את הממשלה הזו הם לא הצליחו להעביר חוק אחד, סעיף אחד לטובת ההתיישבות, ולהפך אנחנו רק רואים את ההתקפלות. גבעות ופוליטיקאים לא תמיד הסתדרו אבל אנשי הימין כביכול בממשלה הזאת אפילו לא עושים מאמץ כלפי חוץ כדי להראות שכאילו אכפת להם. אבל אנחנו מאמינים שכמו שעם ישראל עבר תקופות קשות נצליח לעבור גם את התקופה הזאת.

 

למה אתם מתעקשים לפתוח נקודות חדשות ולהתפרס ולא להתיישב בתוך היישובים המוגדרים?

לפעמים אנשים לא כ"כ מכירים את המציאות, צריך לפתוח את העיניים ולהסתכל מסביב גם ברשתות החברתיות ונתונים שמתפרסמים מדי פעם על ההשתלטות המאסיבית של הערבים על השטח, זו לא השתלטות מקרית או משהו שהמשפחה התרחבה והיה צריך להוסיף עוד חדר, מדובר בהשתלטות ממומנת בסכומים עצומים על ידי האיחוד האירופי וקרנות מחו"ל שנועדו להשתלט על השטחים הפתוחים והקרקעות שעוד נשארו ביו"ש ואנחנו נכנסים פה במקום מדינת ישראל שהחליטה לוותר על השטח הזה. מבחינתנו ארץ ישראל היא שלנו וכל השטחים שעוד נשארו פתוחים אנחנו צריכים להכנס לשם.

צפו בראיון המלא מתוך התוכנית של יוסף רוסו.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום