״לא לקחתי אזרחות אמריקאית כי לא יכולתי להשבע אמונים למדינה אחרת״

"בריונות, פשוט בריונות": פרופ' יוסי שיין מודאג מאוד מהמוסדות ומהאנשים במדינה שאנחנו לוקחים כמובן מאליו. צפו בדבריו הנסערים היוצאים מן הלב

Artboard 22 copy 12
נתניהו
נתניהו. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש90

שיין הוא פרופסור מן המניין למדע המדינה וליחסים בינלאומיים באוניברסיטת ת"א ובעל תארים ותפקידים רבים אבל דווקא נסיונו הקצר כחבר כנסת מטעם "ישראל ביתנו" בכנסת הקודמת, גרם לו להבין הרבה דברים ולראות אותם באופן שונה מאשר בתיאוריה כמומחה למדעי המדינה.

בראיון לאלעזר שטורם הוא מציין שישראל גדלה ומתפתחת בקצב המהיר ביותר במדינות ה-OECD, ומשתנה גם דמוגרפית בצורה מהירה מאוד. לדבריו, "ישראל היא מדינה שאנחנו מאוהבים בה. אנחנו גדלנו על ישראל עם הורים שכל הווייתם הייתה שהציונות הייתה חזות הכל. הכל היה בשביל המדינה. לא יכולתי לקחת אזרחות אמריקנית כי לא יכולתי להשבע אמונים למדינה אחרת".

מנגד, אומר פרופ' שיין "הטרגדיה היא השנאות שנכנסו בעם הזה, השסעים, הפערים בראיה האחרת שגם מוזנים על ידי המדיה החדשה, הם איום קיומי על המדינה, מדירים שינה מעיניי ומביאים אותי לבכי ולחרדה. והרעל מתחיל בכנסת. מי שחושב שאפשר לקחת כמובן מאליו את מה שיש לנו, פשוט לא מבין. זו בריונות כי אני מכיר את האנשים שדרסו עם רגל גסה ערכי יסוד כנקמה פוליטית".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

יורם שפטל: "נחזור סוף סוף להיות דמוקרטיה"

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עודדי
עודדי
1 שנה לפני

מעולה הסבר פשוט מעולה

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום