הפעימה הראשונה של רפורמת הכשרות נכנסת לתוקף

הבוקר (ראשון) תיכנס לתוקפה הפעימה הראשונה של רפורמת הכשרות שיזם השר מתן כהנא ומעוררת לא מעט התנגדות.

Artboard 22 copy 12

 

במסגרת הפעימה הראשונה של הרפורמה, תוכל כל מועצה דתית לספק שירותי השגחה בכל מקום בישראל. החל מהיום יוכלו בעלי המסעדות, המפעלים, המרכולים וכל עסק לייצור ומכירת מזון לבחור איזה רב עיר (באמצעות מועצה דתית) יעניק להם תעודת כשרות. בעוד שנה בדיוק תושלם הרפורמה באופן מלא, עם פתיחת שוק הכשרות לחלוטין לתאגידים פרטיים, שיספקו שירותי השגחה במקום המועצות הדתיות.

שר הדתות מתן כהנא (ימינה) אמר: השנה הקרובה היא שנת התארגנות לקראת כניסת תאגידים פרטיים לשוק הכשרות. פתחנו את שוק הכשרות לתחרות עבור אלו שמעוניים בכך ולא יכלו לעשות זאת עד היום. מטרת התכנית אינה לגרום לבתי עסק לעבור מכשרות הרב המקומי לכשרות אחרת אלא לאפשר זאת במקומות בהם יש צורך בכך בשל כשלים שקיימים במערך הכשרות המקומי. בעז"ה תכנית הכשרות תביא לאזרחי ישראל כשרות טובה יותר.

מארגון כושרות נמסר: "התחרות בכשרות שהשר כהנא כל כך ביקש לקדם לא באמת תוסיף הידור בכשרות אלא תאפשר לבעלי העסקים להונות לקוחות כמה שרק ירצו, ואם יעלו עליהם – יעברו הלאה לרב אחר, בלי שאף אחד יידע למה. החוק לא מחייב רב עיר לשאול מדוע העסק נטש את הכשרות הקודמת ועבר אליו. גם השר יודע שישנן רבנויות שלא פועלות לפי נהלי הכשרות ויש לעשות בהן טיפול שורש, אבל במקום לטפל בכשלים הידועים לו הוא בחר לתת לרבנויות האלו לפעול משיקולים כלכליים בכל רחבי הארץ – מבלי שיש לו כל יכולת רגולטורית לטפל בהונאה בכשרות הלכה למעשה".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום