כשאתה בטוח בזהות שלך אתה לא מפחד מאף אחד

יונתן דובוב בשיח עם נועם זיגמן על ה'נובי גוד'-חגיגות השנה האזרחית החדשה של יוצאי ברית המועצות והאם זה קשור לנצרות?

Artboard 22 copy 12

כל המנהגים של הנובי גוד לא קשורים לנצרות.

בברית המועצות הקומוניסטית לא היה שום קשר לדת, אבל אנשים בכל זאת רצו לחגוג את השנה האזרחית החדשה. אז הם יצרו מסורת של 'נובי גוד', חג אזרחי עם מנהגים משלהם שלא קשורים לנצרות או לכל דת אחרת. כשמסך הברזל נפל והגיעו ארצה מאות אלפי עולים מברית המועצות הם רצו להמשיך ולחגוג את החג הזה ולהמשיך את המסורת מהבית. בשנים האחרונות יש גם הרבה ישראלים שבאים לחגוג את הנובי גוד ולטעום קצת מהתרבות הרוסית, אבל האם באמת זה חג שיהודים יכולים לחגוג?

עו"ד יונתן דובוב, מייסד לובי המיליון-לובי שמקדם ומייצג את דוברי הרוסית בארץ, מסביר על החג ואומר שכל המנהגים של הנובי גוד לא קשורים לנצרות, זה חג אזרחי לחלוטין. אין את כל המוטיבים הנוצריים כמו הלבוש האדום, הגרב וסנטה קלאוס. יש את סבא כפור שלבוש בכחול, וחוגגים את השנה החדשה בלי להזכיר את הדת הנוצרית.

דובוב גם ייסד את מסורת 'נובי גוד ישראלי', ערב של חגיגות, מופעים ואוכל רוסי שבאים אליו גם אנשים שלא קשורים למסורת הרוסית כדי להכיר את הציבור הרוסי ואת התרבות שלהם. על השאלה האם הוא חושש שהמסיונרים יעשו שימוש במסיבה הכשרה שלהם לצורך פעולות הטפה הוא השיב-"כשאתה בטוח בזהות שלך אתה לא מפחד מאף אחד, ואני בטוח בזהות שלי. החגיגות של הנובי גוד הישראלי גרם לאנשים להתחבר דווקא לצד היהודי שלהם."

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום