לעניינה של פרשה: מדוע עשרת הדיברות כוללים איסורים מובנים מאליהם?

הרב מאיר נאמן מסביר כיצד קשורה קבלת התורה שבפרשת יתרו למוסר העולמי

Artboard 22 copy 12
ויקיפדיה

בפרשת יתרו שאנו קוראים השבוע, בני ישראל מתכוננים לקבלת תורה. לאחר שלושת ימי ההכנה והפרישה הם עומדים למרגלות הר סיני ומקבלים את הציוויים "לא תרצח", "לא תגנוב" ו"לא תנאף".
עולה השאלה – מדוע כשהקב"ה מגלה את רצונו הגדול הוא כולל איסורים שנראים "פשוטים" ומובנים מאליהם?
תשובה אחת היא שהמציאות העכשווית – בה האנושות רואה ב"לא תרצח" איסור ברור מאליו – היא תוצאה של התורה אשר גילתה שהאדם צריך לקשור את המוסר הטבעי שלו לאמונה באלוקים.

עוד מתגלה בעשרת הדיברות שיש "לקשור את תחילתן לסופן וסופן לתחילתן" – מכאן שמי שלא מקיים את "אנוכי ה' אלוקיך" לא יקיים גם את "לא תגנוב" ואת "לא תרצח". כלומר, עשרת הדיברות הם כולם מקשה אחת.

צפו בקטע המלא.

 

מוסלמי שהיה מחבל מחכה להקמת בית המקדש

 

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום