פרופ׳ פרידמן: "הגישו נגדי תלונות במישור הפלילי כי זה הכי יעיל"

האם המערכת המשפטית מנטרלת את מי שמבקש לבצע בה שינויים? ראיון עם שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן שמספר על הנסיונות להפיל אותו

Artboard 22 copy 12
בית המשפט העליון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במהלך השנים הלכו והצטברו עוד ועוד שרים ואנשי ציבור שניסו לערוך שינויים במערכת המשפטית ומצאו את עצמם בחקירות ואפילו עם כתבי אישום שהמערכת נקטה איתם כדי להגן על עצמה. בין השמות ניתן להזכיר את יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד חוטר ישי, רובי ריבלין, חיים רמון, השר יעקב נאמן ז"ל. הפרופסור ושר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן, מספר על עצמו כי "לא היה ניסיון מצד המערכת לצעוד צעדים במשפט הפלילי, אבל יחד עם זה היו תלונות שאנשים פנו וביקשו לבדוק דברים בתחום הפלילי. היו מכתבים ליועץ המשפטי. זה כבר נהיה חלק מהתרבות. אני מתאר לי שאלה ששלחו את המכתבים לא היו מאוהדיי הגדולים וזה המסלול הנוח והיעיל, ולמעשה מספיק שיפתחו בחקירה כדי שתהיה מנוטרל".

לדברי פרופ' פרידמן  גם אם התיאוריה שניסו להפיל אותם כדי למנוע צעדים במערכת המשפטית וגם אם לא, זה בכלל לא משנה: "הייתה השפעה לא מבוטלת במקרים שקשה להסביר אותם, וכנראה שלדעות שלהם הייתה השפעה על איך שהתגלגלו העניינים שלהם. מה שנקלט במערכת הפוליטית, כלומר האמונה בעובדות יותר חזקה מהמציאות, והיום בפוליטיקה קיימת אמונה עזה שמי שינסה לטפל בבעיות של מערכת המשפטית זה לא מתכון לשיפור בריאותו. וזה משפיע על איך שהפוליטיקה מתפקדת. השוט יותר קשה מהמכה".

צפו בראיון המלא של אלעזר שטורם עם פרופ' פרידמן באולפן ערוץ TOV

מה חושב פרופ׳ דניאל פרידמן על הרפורמה המשפטית

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום