הרבנים קבעו מתווה לחזרה בתשובה: האם עזרא שיינברג ימלא אחר הוראותיהם?

שבוע לאחר ששוחרר מהכלא, פרסם הרכב דיינים מתווה לחזרה בתשובה עבור עזרא שיינברג שהורשע בעבירות מין חמורות כלפי נשות קהילתו לשעבר. יאיר קראוס שליווה את הפרשה בשנים האחרונות מספר על רשמיו מביתו של שיינברג

Artboard 22 copy 12

 

 

אחרי ריצוי מאסר של שבע שנים וחצי, יצא בשבוע שעבר עזרא שיינברג משערי כלא מעשיהו כשהוא מחויך, כאילו המאסר מחק את שורת העדויות הקשות על מעשי אונס וסדום שביצע בעשרות נשים מקהילתו בצפת. הפרשה שזעזעה את המדינה בקיץ 2015 וכללה ניצול מיני קשה ומאפיינים של כת הסתיימה בהסדר טיעון מקל שבמסגרתו הודה שיינברג בביצוע עבירות מין בשמונה נשים בלבד, וכעת הוא מבקש לפתוח דף חדש בחייו.

שלושה דיינים בכירים מבית הדין הרבני הגדול – הערכאה הממלכתית העליונה של הדין הדתי בישראל, המקבילה במעמדה לבית המשפט העליון – התייחסו במכתב פומבי בסוף השבוע לשחרורו מהכלא של מי שהיה ראש הקהילה הדתית "אורות האר"י" בצפת, ופירטו מה עליו לעשות כדי שתהליך תשובה שלו יתקבל. בין היתר, קבעו כי אם ברצונו לחזור בתשובה עליו לגלח את זקנו, להסיר כל סממן תורני, להפסיק להעביר שיעורי תורה או לעסוק בייעוץ – ולפייס את הנשים שבהן פגע.

כתב ידיעות אחרונות ו-YNET בצפון, יאיר קראוס, שפרסם את המכתב מעריך שאין סיכוי ששיינברג ימלא אחר ההוראות הללו: "גם בעיני משפחתו הוא נשאר הרב יחד עם גינוני רבנות. לא נראה שהוא בכלל בכיוון. לטענתו הוא שילם את חובו לחברה וריצה את עונשו, גם לא ברור שהוא יחזור לייעץ. בקצרין מבועתים מהמחשבה שהוא יגיע לקהילתם ואני מניח שיעקבו אחריו בשבע עיניים. מדובר באדם רב כח והשפעה. אין לו ציבור שהולך אחריו אבל זה החשש, שהוא יצליח לצבור כח ומאמינים. את זה הזמן יוכיח".

צפו בראיון המלא של יאיר קראוס עם שמואל פריד באולפן ערוץ TOV

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום