מה חושבים הרבנים על "תכנית האמירויות" של ד"ר מרדכי קידר?

ד"ר מרדכי קידר מציג את "תכנית האמירויות" שהוא מקדם ומשיב ליוסף רוסו האם אין בכך ויתור על החזון הציוני ועל ערכי היהדות ומגלה מי הרב הבכיר בציונות הדתית שתומך בהתלהבות בתכנית שלו?

Artboard 22 copy 12
סוכנים
Nasser Ishtayeh/Flash90

בשנים האחרונות מקדם ד"ר מרדכי קידר את "תכנית האמירויות" שמטרתה החלפת הרשות הפלסטינית בסוג של אוטונומיה שתינתן ב-8 ערים פלסטיניות מרכזיות לחמולות ששולטות בערים האלו בתמורה לסוג של תושבות ישראלית שתינתן לפלסטינים וכמן כן, החלת החוק על השטחים הכפריים ביהודה ושומרון.

מגיש ערוץ TOV יוסף רוסו מקשה על ד"ר מרדכי קידר ושואל האם זו טקטיקה או חזון שכך "יגור זאב עם כבש" והאם כך אנחנו רוצים לראות את המפה הסופית?

ד"ר קידר: "זו האסטרטגיה. אני רוצה להעתיק את המודל המצליח של האמירויות ולא להעתיק את המודל הכושל של סוריה, עיראק תימן לוב, סודאן וכל המדינות הכושלות שהן קבוצות לא מחוברות של שבטים, קבוצות אתניות, קבוצות דתיות שונות או קבוצות עדתיות שונות. ברגע שאתה מקים הומוגנית מבחינת האוכלוסיה אתה מקבל משהו שיש לו זכות קיום ואנשים גם מאמינים לו".

"לפני כ-20 שנה נפגשתי עם מועצת יש"ע והצגתי להם את התכנית. היו שם כמה רבנים שאמרו "לא תחנם"  ופסלו את התכנית. בינתיים, ישבתי עם הרב אליעזר מלמד והצגתי בפניו את התכנית ומאז הוא המגן הגדול ביותר שלה. אילו הייתי בונה את כל חיי פה על בסיס ההלכה אז השאלה שלך תקפה. החיים שלנו פה הם חיים של פשרות בין הרצוי לבין המצוי. גם אני מצפה ליום שכל האומות העולם יישאו אותנו על הכפיים אבל אני גם חי בעולם כפי שהוא והוא לא אידאלי".

צפו בראיון המלא בערוץ TOV

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום