הרב אביחי קצין:" החקלאים בשמיטה הם גיבורי כוח עושי דברו"

פאנזינג יום חמישי

החשוב ביותר שנסתכל על החקלאים.

שנת השמיטה, השנה השביעית שאנחנו כבר עמוק בתוכה, מביאה ללא מעט אתגרים. ללא ספק משמיטה לשמיטה נהיה קל יותר, אולם עדיין ישנם קשיים. במנעד של השמירה על השמיטה, ניתן למצוא אוצר בית דין, היתר המכירה ויבול נוכרי. לצד כל פתרון, יש מי שמוצאים גם את הבעיה.

בשנת השמיטה אסור ליהודים לעבד את האדמה. "בשנה השביעית שבת שבתון יהיה לארץ", כתוב בחומש ויקרא. אסור לחרוש, לזרוע, לקצור ולמכור את הפירות.על כן, יש מי שמקפיד לאכול רק יבול נוכרי, יבול שגדל בשדות של חקלאים לא יהודים בישראל. אך קיים חשש לפגיעה בחקלאות יהודית ופרנסה לעיתים לשונאי ישראל. מנגד יש מי שמקפיד לאכול רק מהיתר מכירה, שזה מכירת קרקע בארץ ישראל לגוי, על מנת להתיר חקלאות בשנת שמיטה. ופה ישנה את הבעייתיות של מכירת קרקע לגוי. יש שמקפידים על אוצר בית דין, מה שמחייב לטפל בירק באופן מיוחד ויש צורך בשמירה על הקליפות וכל חלק מהירק והפרי. לצד כל זאת, המחירים מאמירים בשנה הנוכחית, וזה לצד כל יוקר המחייה. באולפן האקטואליה של ערוץ טוב התארחו הרב יצחק דביר ממכון התורה והארץ, מכון למחקר יישום והסברה של מצוות התלויות בארץ והרב אביחי קצין, ראש בית המדרש "ראשית" ברעננה. לדברי הרב קצין, החשוב ביותר שנסתכל על החקלאים. כי לנו הצרכנים מדובר בסך הכול בקניה מחנות זו או אחרת. מי שמסכן את פרנסתו זהו החקלאי. ולכן הוא "גיבור כוח עושה דברו". עוד ציין כי היתר מכירה הותר ע"י גדולי ישראל וע"י הרב עובדיה יוסף זצ"ל. עוד הוסיף כי אין חשש מאיסור של " לא תחונם" בהקשר של שמיטה. ומי שירצה להדר, לא יסמוך על היתר המכירה.

הרב דביר דיבר על כך שאתגר השמיטה מורכב ונכונה לנו עוד דרך לעשות בה. למשל, החשש מפגיעה בחקלאות עברית בארץ ישראל ע"י יבוא מחו"ל. עוד אמר כי " אוצר הארץ מרימים דגל של חקלאות יהודית". הוא גם ציין כי בצה"ל, שמונים אחוז מאספקת הירקות מגיעה מאוצר הארץ.

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום